הטיפ היומי: מניית בנק אירופי עם פוטנציאל זינוק של 28%

מחלקת המחקר של RBC מעלים את המלצתם למניית דויטשה בנק מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 45 אירו במקום 37 אירו למניה בהמלצה קודמת

דויטשה בנק (סימול בגרמניה: DBK) הינה קבוצת בנקאות גרמנית המציעה מגוון שירותים פיננסיים ברחבי העולם. מגזר הבנקאות להשקעות של הבנק מציע פיקדונות מובנים מתקדמים וכן מסחר בניירות ערך כגון איגרות חוב, מניות, מטבע חוץ וסחורות. בנוסף, מציע מגזר זה שירותי ייעוץ ותכנון אשראי בינלאומי וכן שירותי נאמנות. מגזר הבנקאות הפרטית עוסק בניהול קרנות וניהול תיקים, וכולל גם שירותי ברוקראז' וייעוץ להשקעות. הקבוצה נוסדה בשנת 1856 בפרנקפורט.

אנו מזהים חלון הזדמנויות עבור דויטשה בנק, שפועל לחיזוק ההון העצמי שלו בהתאם לדרישות באזל 3, ולהערכתנו באפשרות הבנק להגדיל את ההון העצמי ל-8.7% באמצעות הפחתת נכסים מסוכנים. עם זאת, נציין כי איננו צופים שהבנק יגייס הון באמצעות הנפקת זכויות. במידה שיתבצע גיוס הון ללא זכויות, הדבר יוכל להוביל לירידה בטווח שבין 3% ל-10% ברווח הנקי למניה (הדילול יקוזז באמצעות הפחתת הגירעון בהון של הקבוצה).

התשואה על ההון בבנק ההשקעות הוגבלה בשנה שעברה ל-7%, בדומה לנתונים בקרב המתחרים. אחת מהשאלות המרכזיות שאיתן יצטרך דויטשה בנק להתמודד, היא עד כמה הוא מסוגל להפיק תועלת משיפור בסביבת הבנקאות להשקעות, בשעה שעליו לחזק את הון הליבה שלו. אנו סבורים כי הדבר מגולם בתחזיתנו לצמיחה המוגבלת, גם כאן בדומה למתחרים.

בנוסף, אנו סבורים כי דויטשה בנק קיבל אשראי מוגבל בהתחשב בתשואה על ההון שלו בשנת 2011, שהסתכמה ב-11.9% וצפויה לעמוד על 12.5% עד 2013. לכן, אנו מאמינים כי קיים אפסייד למחיר מניה של 45 אירו.

אנו מעלים את המלצתנו למניית דויטשה בנק מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד מ-37 אירו ל-45 אירו למניה. כמו כן, אנו מעלים את תחזיתנו לרווח הנקי למניה בשנת 2013 בשיעור של 10%, הודות לשקיפות בפעילות עם לקוחות פרטיים ועסקיים.

*** מחלקת המחקר RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן