לבנת ליו"ר הרשות השנייה: "חובתך לדאוג לשילוב נשים בשידורים"

אילן אבישר הפחית את מספר השעות שבהן מחויבת תחנת הרדיו קול ברמה לאפשר לנשים לעלות לשידור ■ השרה לימור לבנת לאבישר: לקיים דיון חוזר דחוף בסוגיה

שרת התרבות לימור לבנת תוקפת היום (א') את החלטתו של יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, להוריד את מכסת שעות השידור של נשים בתחנת הרדיו קול ברמה.

"אני סבורה כי כיו"ר מועצת הרשות השנייה, חובתך היא לדאוג לשילוב מלא של נשים בשידורים כמו גם של שאר המגזרים, ובוודאי שלא להיות חותמת למהלך מביש המהווה פגיעה חמורה בכבודן ובזכויותיהן של נשים", כתבה לבנת לאבישר.

השרה לבנת, העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה ובראש הצוות הבינמשרדי למניעת הדרת נשים, פנתה היום במכתב ליו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, בדרישה לקיים דיון חוזר דחוף במועצה בנושא שידורי הנשים בתחנת הרדיו קול ברמה.

לפני כשבוע וחצי החליטה מועצת הרשות השנייה להקל עם רדיו קול ברמה. על חודו של קולו של היו"ר אילן אבישר, שהשתמש בזכות ההצבעה הכפולה השמורה לו, החליטה מועצת הרשות השנייה להפחית את מספר השעות השבועיות שבהן מחויבת קול ברמה לאפשר לנשים לעלות לשידור מ-6 ל-4 שעות.

ניצול ההצבעה הכפולה מצד אבישר הביא לכעס וביקורת מצד חברי המועצה שדרשו דיון חוזר בסוגיה.

"הופתעתי לפני ימים אחדים לקבל פנייה של 5 חברי מועצה", כתבה לבנת לאבישר, "ולפיה בזמן שחוקיות ההסדר השנוי במחלוקת נבדקת על רקע הדרישה להביא לשילובן המלא של נשים בשידורי התחנה, התכנסה מועצת הרשות השנייה וקיבלה החלטה שערורייתית להתיר לקול ברמה להפחית את שעות השידור".

לבנת המשיכה ותקפה את אבישר עצמו והוסיפה כי "אם לא די בכך, נוכחתי לגלות כי לאחר שהיה שוויון בהצבעה, הפעלת אתה, כיו"ר המועצה, את זכות הווטו שלך כדי להעבירה. אני סבורה כי כיו"ר מועצת הרשות השנייה חובתך היא לדאוג לשילוב מלא של נשים בשידורים, כמו גם של שאר המגזרים, ובוודאי שלא להיות חותמת למהלך מביש המהווה פגיעה חמורה בכבודן ובזכויותיהן של נשים".

"אני קוראת לך לכנס באופן מיידי את המועצה לדיון חוזר בנושא, ולבטל את ההחלטה השערורייתית שהתקבלה", כתבה לבסוף לבנת לאבישר.

בלשכתה של לבנת ציינו כי דעתה של השרה לא הייתה נוחה גם מההסדר הקודם שחייב את קול ברמה לאפשר רק 6 שעות שידור שבועיות לנשים. מהלך זה ספג ביקורת קשה מצד לבנת בדיון שהתקיים בכנסת בפברואר במסגרת הצוות הבינמשרדי למניעת הדרת נשים. במהלך הדיון אף הוחלט כי משרד המשפטים יבחן את חוקיות ההסדר השנוי במחלוקת.

עד כה לא התקבלה תגובה מהרשות השנייה.

מתחנת קול ברמה נמסר בתגובה: "תחנת קול ברמה הוקמה על מנת לשרת את הציבור החרדי בישראל. על-פי סקרים שונים ובלתי תלויים שנערכו הן על-ידי קול ברמה והן על-ידי הרשות השנייה, מרבית מאזיני ומאזינות התחנה השיבו באופן חד-משמעי כי יפסיקו להאזין לשידוריה אם נשים תעלנה לשידור. כפי שהציבור החילוני אינו מעוניין בכפייה דתית על אורחות חייו, כך גם הציבור החרדי אינו מעוניין בכך. אנו קוראים לשרה לבנת לכבד את רצונותיהם של מאזיני ומאזינות התחנה".