שורטיסטים? 3 מניות שעשויות להניב תשואה של כ-25%

באתר הכלכלי smartmoney הרכיבו עבור השורטיסטים רשימה של 3 מניות עם סיכויים טובים לירידות בטווח הקרוב ■ באתר מבססים את הניתוח שלהם על העובדה שרמות ה-short interest זינקו ביותר מ-10% בחודש החולף

בעוד מרבית המשקיעים פותחים פוזיצית "לונג" על נכס מסוים, כלומר, רוכשים נכס פיננסי במחיר נמוך במטרה למכור אותו במחיר גבוה, השורטיסטים רוכשים נכסים במחיר גבוה במטרה שמחירם יירד ואז ימכרו אותו.

האסטרטגיה של השורטיסטים היא מסוכנת למדי, זאת משום שמשקיע הקונה מניה במטרה שמחירה יעלה, יכול במקרה הגרוע ביותר להפסיד את כל השקעתו, ובמקרה הטוב ביותר מחיר המניה יכול להמשיך לעלות עד אין סוף. מנגד, השורטיסטים יכולים לאבד הרבה יותר מההשקעה ההתחלתית שלהם דווקא משום שמחיר המניה יכול לעלות עד אין סוף. לכן, משקיעים הפותחים פוזיציות שורט נחשבים למנוסים יותר ועם כיס עמוק יותר היכול לספק להם בטחונות גבוהים למקרה שהימרו על הכיוון הלא נכון.

באתר הכלכלי smartmoney הרכיבו עבור אותם שורטיסטים רשימה של 3 מניות עם סיכויים טובים לירידות בטווח הקרוב. באתר מבססים את הניתוח שלהם על העובדה שרמות ה-short interest (פוזיציות השורט על המניה) זינקו ביותר מ-10% בחודש החולף לרמות הגבהות מ-10%. (כלומר, הרבה מאוד שחקנים פתחו פוזיציות שורט על המניה בחודש האחרון).

1. בסט ביי - קמעונאות האלקטרוניקה הבינלאומית הגיעה לשיא עד להתפוצצות בועת הנדל"ן האמריקנית ב-2006 ומאז היא החלה לרדת ואיבדה עד כה כמחצית משוויה. בשבוע החולף החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011, מהם עלה כי הפסידה סכום עצום של 1.7 מיליארד דולר, וכי בכוונתה לסגור 50 סניפים בארה"ב בלבד, בעקבות התוצאות הגרועות. פוזיציות השורט על המניה זינקו לרמה של 17% בשבוע החולף. יותר מ-5 אנליסטים המסקרים את המניה העניקו לה המלצת "מכירה" ומחיר יעד 17 דולרים.

2. Barnes & Noble (סימול: BKS) - זוהי חברה המספקת ללקוחותיה שירותי תוכן מגוונים בכל אמצעי המדיה ופיתחה קורא ספרים אלקטרוני בשם נוק (Nook) המתחרה בקינדל ובאייפד הפופולרי. תחרות זו הקשתה מאוד על מכירות הנוק ובחודש ינואר החברה הורידה את תחזית המכירות שלה לגבי מוצר זה בשנה הקרובה ולפני מספר חודשים ביטלה את חלוקת הדיבידנד שתיכננה בשל הירידה בהכנסות וברווחים. פוזיציות השורט על המניה זינקו לרמות גבוהות של 72% ומתוך 8 אנליסטים המסקרים את המניה 3 מהם העניקו לה המלצת "מכירה" ועוד 3 העניקו לה המלצת "החזק", עם מחיר יעד של כ-9 דולרים למניה.

3.Peet's Coffee & Tea (סימול: PEET) - אומנם החברה המתמחה בייצור ושיווק של תה וקפה "נקייה" מחובות ואף הגדילה את המכירות והרווחים שלה בשנה האחרונה, אך אליה וקוץ בה, רמות השורט על המניה זינקו ל-21% ו-5 אנליסטים מתוך 7 הורידו את המלצתם על המניה ל"החזק" ו"מכירה", בטענה כי מניית החברה הגיעה לשיא והחברה צפויה לרשום ירידה ברווחים בעקבות התחרות העזה.