המסחר במט"ח: השקל נחלש קלות מול הדולר והאירו

מול הדולר נחלש השקל בכ-0.16% ל-3.75 שקל לדולר ■ האירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 4.903 שקל

המסחר במט"ח עבר להתנהל היום (ב') בהיחלשות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם, כאשר מול הדולר נחלש השקל בכ-0.16% ל-3.75 שקל לדולר. האירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 4.903 שקל.

בלמבקס מציינים כי "זהו זמן מצוין לשיפור עמדות לקראת השבועות הבאים אז נצפה להמשך תנועה לפי מגמה בשקל ולהתחזקות של הדולר".

"לקראת השבוע הקרוב נצפה לנזילות נמוכה בשוק. לאחר שבוע של ירידות בדרך כלל באים תיקונים קלים ולכן הסוחרים התוך יומיים, וסוחרי הסקאלפינג (סוחרים המנסים לתפוס תנודות מינוריות בשוק עם מספר עסקאות רב) יתעוררו לקראת שבוע המסחר הקרוב".

בארה"ב פורסמו ביום שישי נתוני התעסוקה לחודש מארס והתקבלו באכזבה רבה לאחר שהתברר כי נוספו רק כ-120 אלף משרות לשוק העבודה לעומת התחזיות שעמדו על מעל ל-200 אלף, בדומה לחודשים האחרונים. גם שיעור האבטלה, שירד במעט ל-8.2%, לא הצליח לשפר את הסנטימנט שנוצר בעקבות הדוח.

האינפלציה בסין עלתה לרמה של 3.6% בשנה שהסתיימה במארס, בעוד שאנליסטים בשוק העריכו כי היא תעלה ל-3.3%. עוד באסיה, הין מתחזק לשיא של כחודש מול הדולר.

אתמול הודיע בנק ישראל כי סטיית התקן של השינוי בשער החליפין של השקל מול הדולר - המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין - ירדה בחודש מרץ ועמדה על 5.5%, בהשוואה ל-8.4% בחודש פברואר.

רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה במסחר באופציות על שקל/דולר "מעבר לדלפק" - המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין, ירדה בחודש מרץ לרמה של 9.6%, בהשוואה ל-10.3% בחודש פברואר. לשם השוואה, סטיות התקן הגלומות באופציות על מט"ח בשווקים מתעוררים ומפותחים ירדו אף הן, ועמדו בחודש מרץ ברמה ממוצעת של 11.9% ו-10% בהתאמה, בהשוואה ל-12.7% ו-10.4% בהתאמה בחודש פברואר.