"הממשלה עושה הכול כדי לעודד את החרדים להישאר בכולל"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב רגב: "ממשלת נתניהו ממשיכה להתעלם מהמחאה החברתית ולקבל החלטות שכולן עוול חברתי ורמיסת מעמד הביניים"

רגע לפני החג ביטל הקבינט החברתי-כלכלי סעיף של מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי בסבסוד מעונות יום ומסגרות חינוך לגילאי 3-9. ביום שני שעבר התכנסו חברי ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה במטרה לאשר סבסוד מסגרות חינוך ומעונות יום לגילאי 3-9. אלא שההחלטה שהתקבלה תיקנה את החלטת הממשלה שיישמה את דוח ועדת טרכטנברג, באופן שעמידת הורי הילד במבחן התעסוקה, לא תהיה תנאי מקדמי לקבלת הסבסוד הממשלתי.

הבוקר פנה שר התיירות סטס מיסז׳ניקוב (ישראל ביתנו) במכתב לראש הממשלה בדרישה לבטל את ההחלטה שאותן מכנה מיסז'ניקוב "מחטף". שר התיירות, שהגיש ערר על ההחלטה, דורש להביאה להכרעת הממשלה באופן מיידי.

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה בתגובה למחטף של הקבינט החברתי כלכלי לפיו בוטל סעיף מיצוי כושר השתכרות כתנאי בסבסוד מעונות יום בניגוד להמלצות טרכטנברג כי "המשימה העקרית של המשק הכלכלי צריך להיות הרחבת שוק העבודה כדי להרחיב את אותם 38% שעובדים ומשלמים מיסים ובעצם נושאים על כתפיהם את העול הכלכלי, לכן רוב העזרה שהמדינה נותנת בדיור, מעונות, ובסבסודים שונים, בבסיסה צריך לעמוד הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות כגורם מעודד ליציאה לשוק העבודה".

"כדי לעזור לאוכלוסיה זו לצאת מרמת העוני לא מספיק לתת להם סבסוד במעונות אלא צריך לטפל בשורש הבעיה והוא הוצאתם לשוק העבודה" אמרה קירשנבאום.

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב רגב, אמר בתגובה כי "ממשלת נתניהו ממשיכה להתעלם מהמחאה החברתית ולקבל החלטות שכולן עוול חברתי ורמיסת מעמד הביניים. מעונות יום מיועדים לסייע ליציאה לתעסוקה ולא לתגמל משתמטים מעבודה. מה שמתחזה לסבסוד מעונות יום אינו אלא מימון נוסף לאברכים".

לדברי רגב, "הממשלה הזאת מדברת על הוצאת חרדים לעבודה אבל עושה הכל כדי לעודד אותם להישאר בכולל ומוכרת את עתיד החברה והכלכלה למפלגות החרדיות. לא רק שאסור לבטל את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות במעונות יום. יש להחיל אותו על כל הטבת דיור ורווחה. מי שאינו עובד או מנסה לעבוד שיחיה על חשבונו ולא על חשבון הציבור".