יאיר לפיד: "מוכרים את מעמד הביניים; הבטלה משתלמת"

לפיד הגיב בפייסבוק שלו לביטול סעיף מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי לסבסוד מעונות יום: "בעברית פשוטה, הממשלה דאגה לזה שאנשים שלא עובדים, לא משלמים מסים ולא תורמים לחברה, יקבלו במתנה מעונות-יום לילדים שלהם"

התגובות למחטף של אתמול בקבינט החברתי-כלכלי בו בוטל ברגע האחרון סעיף מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי לסבסוד מעונות ומסגרות חינוך לגילאי 3-9, התגובות בפוליטיקה הישראלית ממשיכות לזרום - ואל ה"חגיגה" מצטרף גם יאיר לפיד.

לפיד כתב הלילה (בסביבות 2:00) בפייסבוק שלו, כי "שוב מוכרים את מעמד הביניים!". לפיד התייחס כמובן למהלך של הקבינט שביטל את החלטת הממשלה ואת המלצות ועדת טרכטנברג, באופן כזה שהורים עובדים לא יקבלו עדיפות מהממשלה בסבסוד גני ילדים - מהלך שכבר עורר קולות על עוד מתנה של הממשלה למגזר החרדי.

לפיד הוסיף בפייסבוק: "הפעם הממשלה הוציאה את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות מהזכאות למעונות יום. בעברית פשוטה, הם דאגו לזה שאנשים שלא עובדים, לא משלמים מסים ולא תורמים לחברה, יקבלו במתנה מעונות-יום לילדים שלהם. הבטלה מעולם לא היתה משתלמת יותר!", לדבריו.

כזכור, אתמול פורסם כי לאחר התכנסות של הקבינט החברתי-כלכלי, בוטלה העדיפות למשפחות עובדות בישראל, עליה המליצה הוועדה לבחינה וטיפול ביוקר המחייה בישראל בראשות מנואל טרכטנברג.

התגובות אתמול היו קשות: שר התיירות סטס מיסז׳ניקוב (ישראל ביתנו) קרא להחלטה "מחטף אומלל" ופנה לרה"מ בדרישה לבטלה. ח"כ פאינה קירשנבאום אמרה כי "המשימה העיקרית של הממשלה צריכה להיות הרחבת שוק העבודה, שבו רק 38% מהציבור שעובד ומשלם מסים נושא על כתפו את העול הכלכלי".