האם הפורמולה 1 תונפק בסינגפור לפי שווי של 10 מיליארד דולר?

נמשכות הספקולציות על עתיד השליטה בספורט המוטורי: על-פי דיווחים, שוקלת קרן ההשקעות CVC, המחזיקה בשליטה על הענף, להנפיק מניות לציבור

נמשכות הספקולציות לגבי עתיד השליטה על הפורמולה 1. לפני כשלושה שבועות פורסם כי קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners, בעלת 64.3% מהאחזקות של ענף המירוצים, פתחה בצעדים פרקטיים למכירת חלקה, ואף מינתה את בנק ההשקעות גולדמן-זאקס על מנת שינהל עבורה את ההליך.

כעת מסתמנת אפשרות לפעולה אחרת מצידה של CVC: סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת כי הקרן בודקת אופציה להנפיק לציבור חלק מהאחזקות שלה ושל בעלי מניות אחרים בפורמולה 1 בבורסה של סינגפור. על-פי הערכות, הנפקת המניות תתבצע לפי שווי כולל של 10 מיליארד דולר לענף. המטרה היא לנצל את הפופולריות הגואה של הספורט המוטורי באסיה על מנת לפתות משקיעים.

על-פי הדיווח, CVC תשתמש בשירותיה של גולדמן-זאקס, כמו גם של גופים פיננסיים נוספים איתם טרם נסגר הסכם כלשהו, על מנת לנהל את הליך ההנפקה.

CVC מחזיקה בשליטה על הפורמולה 1 מאז 2006, אז השקיעה 2.5 מיליארד דולר, באמצעות הלוואות ומינופים שונים, ברכישת האחזקות. בין יתר בעלי המניות של הפורמולה 1 אפשר למצוא את כונס הנכסים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שקרס ב-2008 (מחזיק ב-15.3%); ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1 (5.3%); גרושתו של אקלסטון, סלאביקה (מחזיקה ב-8.5% באמצעות חברת ההשקעות במבינו הולדינגס).

לפי הפרסום, מי שיסרב בכל מקרה למכור או להנפיק את מניותיו הוא ברני אקלסטון בן ה-81, שמעורב בספורט המוטורי עוד משנות ה-70. במסגרת התוכנית של CVC, אקלסטון אמור להישאר בתפקיד המנכ"ל.

ההכנסות השנתיות של הפורמולה 1 עומדות על כ-1.54 מיליארד דולר.