מחזיקי אג"ח יפנאוטו דחו את ההסדר: "ננקוט הליכים משפטיים"

החברה הציעה לפרוע בצורה מדורגת חוב של 27 מיליון שקל, שהיה אמור להיות משולם בפברואר

הבעיות בחברת יפנאוטו החזקות , המחזיקה ביבואנית רכבי סובארו, נמשכות. הבוקר נודע כי הצעת החברה להסדר חוב שפורסמה בשבוע שעבר נדחתה על ידי בעלי האג"ח, ואלה מאיימים כעת לנקוט הליכים משפטיים נגד החברה, כדי שזו תעמוד בהתחייבויותיה כלפיהם. מהעדכון שפרסמה יפנאוטו עולה כי באסיפת האג"ח שקיימה, החליטו המחזיקים לדחות את הצעת החברה להסדר ברוב של יותר מ-99% מהנוכחים באסיפה, שהיוו כ-60% מסך המחזיקים.

חברת הרמטיק, המשמשת כנאמן האג"ח, עדכנה כי המחזיקים אישרו "לנקוט כל הליך, לרבות הליכים משפטיים, ככל שיידרשו, נגד החברה לשם ביצועו של תשלום החוב מחודש פברואר וכל תשלום אחר". בנוסף, הם מאיימים לפעול גם נגד בעלי השליטה בחברה.

נזכיר כי בפברואר האחרון הייתה אמורה החברה שבשליטת גד זאבי לשלם לבעלי האג"ח כ-27 מיליון שקל. החברה, שלא הייתה יכולה לעמוד בפירעון החוב, הציעה למחזיקי האג"ח פירעון מדורג של הסכום במשך 8 חודשים. לפי הצעת יפנאוטו, 4 מיליון שקל ישולמו באפריל ו-7 מיליון שקל נוספים ישולמו עד סוף יוני. שאר הסכום אמור להגיע ממימוש קרקע בוואדי סאליב בחיפה, הנמצאת בבעלות זאבי: 10.5 מיליון שקל מכספי המימוש בתוך 5 חודשים, ו-5.9 מיליון שקל נוספים בתוך 8 חודשים.

לפי ההצעה, בכל אחד מתשלומי הפירעון היו אמורים מחזיקי האג"ח לקבל תוספת ריבית כפיצוי, בשיעור של 1% מעבר לשיעור הריבית שנקבע. הקרקע בוואדי סאליב כבר שועבדה לטובת נאמן האג"ח, ולפי הערכת משרד רו"ח קינן-ממן, המלווה את זאבי, שווי הקרקע גבוה משווי יתרת החוב.

ירידה במכירות ובנתח השוק

יפנאוטו סיכמה את 2011 עם הפסד של 71 מיליון שקל - שמצטבר להפסד של 150 מיליון שקל בשלוש שנים - תוך שהיא מציגה ירידה במכירות ובנתחי שוק. לדוחותיה האחרונים צורפה הערת "עסק חי" ורשות ני"ע דרשה מהחברה לפרסם הערכת שווי לזיכיון סובארו שבבעלותה.

בעבודה שנערכה ע"י משרד זיו האפט BDO נמצא כי שוויו של הזיכיון (סכום בר השבה) עומד על 228.7 מיליון שקל, שווי הנמוך ב-11.1 מיליון שקל ביחס לשווי המופיע בספרי החברה, ולכן תצטרך החברה לבצע הפחתה לירידת ערך בהיקף זה.

החברה אף מעריכה כי ב-2012 תירשם ירידה של כ-17% בהכנסות ל-406 מיליון שקל, וירידה של 26.5% במספר כלי הרכב שתמכור. למרות זאת, הנהלת החברה מעריכה כי היא תסיים את השנה הנוכחית ברווח תפעולי של 21.7 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 47.2 מיליון שקל ב-2011.

בשלב זה נראה שללא המשך תמיכת הבעלים בחברה, יפנאוטו תתקשה לפרוע את החוב, שהיקפו הכולל עומד על כ-120 מיליון שקל. אג"ח החברה נסחרות כיום בתשואה של 42%.