צפו בווידיאו מה"נדלניאדה": 7,000 ישראלים פקדו את יריד הדירות בגעש - אך רק 40 דירות נמכרו; קבלנים מציעים הנחות של עד 200 אלף שקל לדירה

זוג צעיר: "אנחנו מחפשים דירה במרכז, והתקציב שלנו מגרד את המיליון שקל. אין כאן שום דבר שנוכל להרשות לעצמנו. המבצעים לא מספיק טובים בשבילנו"

חול המועד וההבטחה של הקבלנים למבצעי הנחות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ משכו אלפי אנשים ל"נדלניאדה" של מרכז הבנייה בגעש.

עד כה פקדו את המקום למעלה מ-7,000 איש שהגיעו לבחון את דוכני הקבלנים. בניגוד לירידי דירות בהם מגיעים הלקוחות הפוטנציאלים בעיקר להתרשם מההצעות אך לא להתחייב לדירה זו או אחרת, המולת המבצעים שלוותה בהכרזות על הנחות שונות של החברות כנראה דירבנה את המבקרים ועד כה נרשמו למעלה מ-40 התקשרויות לרכישת דירה. מדובר בהרשמה של הלקוחות אל מול הקבלנים ותשלום של בין 10,000 שקל ל-20 אלף שקל.

בשיחה עם "גלובס" הסבירו חלק מהרוכשים שההנחה שכל חברה סיפקה היא זו שגרמה להם לעשות את הצעד ולחתום על הצ'ק. "אנחנו מחפשים דירה כבר חצי שנה", סיפרו זוג צעיר שחתם על הרשמה לרכישת דירה ביריד. "המחירים גבוהים והגענו למסקנה שהם לא יירדו. ההנחה שנתן לנו הקבלן ביריד, שהסתכמה בכ-100 אלף שקל, גרמה לנו להחליט על הרכישה".

ההנחות של הקבלנים באירוע נעו סביב עשרות אלפי שקלים לדירה והגיעו גם לרמה של כ-200 אלף שקל. חברת שתית, המשווקת פרויקט בשם מצפן הים באור עקיבא, הייתה בין החברות שהציעו הנחה של כ-200 אלף שקל על דירות 4 ו-5 חדרים.

"התפכחנו והחלטנו לתת הנחה משמעותית בפרויקט. לאפשר לעוד אנשים לרכוש דירות", אמר שלום שטרית, המנכ"ל והבעלים של החברה. בזכות ההנחה חתמה החברה על הסכמים ראשוניים למכירת 4 דירות בפרויקט.

חברות נוספות שדיווחו כי חתמו על התקשרויות עם רוכשים הן אלמוג כדאי, למכירת 2 דירות בפרויקט בראשון לציון בהנחה של כ-100 אלף שקל, משהב למכירת 3 דירות בפרויקטים בקרית אונו וקריית שמואל בהנחה של עשרות אלפי שקלים, שיכון ובינוי נדל"ן למכירת דירה אחת בתלמי מנשה בהנחה של כ-100 אלף שקל וגינדי השקעות למכירת 2 דירות בפרויקט של החברה ברמלה בהנחה של כ-50 אלף שקל.

אבל לא כל מי שהגיע לאירוע יצא ממנו מרוצה. לא מעט מהמבקרים סיפרו כי ציפו להנחות משמעותיות הרבה יותר וטענו שחלק מהמבצעים של החברות לא שונים מהמחיר אותו מציעים אנשי המכירות בפרויקטים עצמם. יש לציין שחלק מהקבלנים הציגו מחירים הנמוכים ממיליון שקל אולם בעיקר ביישובי הפריפריה.

"אנחנו מחפשים דירה באזור המרכז והתקציב שלנו מגרד את המיליון שקל", סיפר בתסכול זוג צעיר עם עגלת תינוק. "אין כאן שום דבר שנוכל להרשות לעצמנו. בגלל העבודה והעזרה של ההורים אנחנו לא יכולים להרחיק מחוץ לאזור המרכז. אולי יש כאן הנחות ומבצעים אבל זה לא מספיק טוב בשבילנו".