הפעם ארדואן יגיב? עוד תקרית ירי בגבול סוריה-טורקיה

אש נפתחה לפנות בוקר לעבר מחנה הפליטים הסורי על אדמת טורקיה, אך בניגוד לתקרית שלשום לא היו נפגעים ■ כלי תקשורת בטורקיה מדווחים על נזק שנגרם לאחד המבנים במתחם ■ אמש דווח: מטוסים טורקיים חגו בשמי סוריה

שוב תקרית ירי חמורה בגבול טורקיה-סוריה: כלי התקשורת בטורקיה מדווחים כי כוחות הביטחון הסוריים פתחו לפנות בוקר באש לעבר פליטים סורים שנמלטו דרך הגבול - אל מחנה הפליטים שהוקם בסמוך לו. בניגוד לתקרית שלשום, לא היו נפגעים - אך נזק נגרם לכמה מבנים במקום.

אמש גינה ראש ממשלת טורקיה ארדואן בחריפות את תקרית הירי שלשום בגבול, וכינה אותה "הפרה בוטה של הריבונות הטורקית". ארדואן, השוהה בביקור סין, עודכן על התקרית והגיב בזעם. הוא הורה לשר החוץ שלו דאבוטולו לקצר את ביקורו בסין - ושלח אותו מיד בחזרה לטורקיה. משרד החוץ הטורקי פרסם מחאה רשמית בפני המשטר בדמשק ודרש הבהרות.

בנוסף, איים ארדואן כי טורקיה "תנקוט הצעדים הדרושים" בטיפול בתקרית הירי החמורה שלשום, בה נהרגו שני פליטים סורים ו-21 נוספים נפצעו, שניים מהם טורקים.

אמש דיווחה רשת "אל-ערבייה" כי מטוסי קרב טורקים ערכו גיחות מעל הגבול המשותף עם סוריה, והשמיעו בומים על-קוליים. גורם ביטחוני בכיר באנקרה צוטט ברשת הטלוויזיה כי "מטוסי הקרב הטורקיים נועדו לאותת לאסד שטורקיה לא תסבול ירי של אש חיה לעבר מחנות הפליטים הסוריים שבשטחה".

הבוקר אמר שליח האו"ם למשבר בסוריה קופי אנאן כי השלטון הסורי העניק לו ערבויות לפיהן הוא יכבד את הסכם הפסקת האש. "אם כל הצדדים יהיו מחויבים להפסקת האש, אני חושב שב-06:00 בבוקר ביום חמישי נראה מצב טוב יותר בשטח", אמר אנאן עם הגעתו לטהרן, שם הוא מנסה להשיג את תמיכת משטר האייתולות ביוזמה החדשה לפתרון המשבר בסוריה.