יוזמה בכנסת: ניתוח פלסטי להגדלת חזה - מגיל 22 בלבד

כך עולה מהצעת חוק שיזמה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' ■ החוק כיום מתיר לעבור ניתוח להגדלת חזה מגיל 18, כשכבר בגיל 16.5 ניתן לעבור את הניתוח בהסכמת ההורים

הצעת חוק חדשה המוצעת בימים אלה בכנסת דורשת להעלות את הגיל בו מותר לנשים לעבור ניתוח להגדלת חזה לגיל 22. מדובר ב-4 שנים נוספות בהם יוכלו הנשים הצעירות להרהר בהחלטה העלולה להשפיע על חייהן - כך מפרסם הבוקר (ד') העיתון "ידיעות אחרונות".

הצעת החוק, הזוכה לתמיכה רבה בכנסת, הגיעה לאחר פניות נרגשות של הורים אשר התלוננו על כך שבנותיהן הצעירות ממהרות לבצע את הניתוח הפולשני בגיל צעיר. החוק הנוכחי מתיר לעבור את הניתוח המדובר בגיל 18, כשכבר בגיל 16.5 ניתן לעבור את הניתוח בהסכמת ההורים.

כיום, כשליש מניתוחי החזה בארץ מבוצעים בצעירות בנות 18 עד 21. כחלק מהצעת החוק המתגבשת יחויבו הצעירות המעוניינות לעבור את הניתוח להיפגש עם אנשי מקצוע, אשר תפקידם יהיה להסביר על הסכנות וההשלכות הרפואיות והנפשיות שבהליך הרפואי.

יוזמת ההצעה, ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ממפלגת קדימה, הדגישה כי הצעתה אינה נוגעת למקרים בהם מטרת הניתוח היא לתקן עיוות בגוף. "הבעיה היא כאשר מדובר בהגדלת איבר בצורה מלאכותית ולא נחוצה, בשביל להתאים למודל שאליו נחשפים בני-נוער בטלוויזיה. אידאל היופי הפך להיות חזה גדול. בני-הנוער חיים במציאות מדומה, ועלינו לדאוג לשלומם", אמרה חברת הכנסת ל"ידיעות אחרונות".

ההצעה, שצפויה לעורר יצרים רבים בכנסת, זוכה גם למתנגדים. פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירוגיה פלסטית בבית-החולים רמב"ם, הדגיש כי לדעתו אין היגיון במניעת ההליך מצעירות בוגרות. "גיל שבו נשים מקפיצות מטוסים ויושבות במארבים הוא מספיק על מנת להחליט אם לעבור את הניתוח או לא".