השיחה: עורכי הדין ממליצים איפה כדאי לטייל בפסח

עורכי הדין מוריאל מטלון, אירית באומהורן, דורון ברזילי ונוספים ממליצים על יעדים אטרקטיביים לטיולי החג

חג הפסח והפגרה הקצרה בבתי המשפט הם מבחינת עורכי הדין בישראל שילוב מנצח, המאפשר להם לעזוב את המשרדים ההומים ואת התיקים הנערמים ולצאת לטייל. ביקשנו ממספר עורכי דין בולטים להמליץ על היעדים המועדפים עליהם.

עו"ד מוריאל מטלון, שותף מנהל במשרד גורניצקי ושות': יפו

"רבים מבקשים לטייל בחגים הרחק מאזור מגוריהם. אני מעדיף לטייל 'קל"ב' - ביפו. ממשרדי שברוטשילד בתל-אביב אני משקיף על יפו העתיקה: מרחק הליכה ומרחק שנות אור. סמטאותיה הקסומות, שוק הפשפשים המתחדש ולאחרונה גם ריאה ירוקה - פארק מדרון יפו. יפו היא מפלט מהעיר הגדולה ובהישג יד. לי אישית יש כאן חיבור מיוחד לשורשיי. בשנת 1817 הגיע ליפו אהרון מטלון וחידש את הישוב היהודי בה אחרי 1,800 שנה. אני נין נכדו".

ד"ר יואב ספיר, הסנגור הציבורי הראשי: חאן גמלייה 120 ק"מ מצפון לאילת

"חאן גמלייה נמצא סמוך למושב עין-יהב שעל כביש הערבה, כ-120 ק"מ צפונית לאילת. בחאן אפשר ללון באוהלים גדולים משפחתיים או בקמפינג. ביום אפשר ליהנות מנופי הערבה והאתרים שבסביבה - פארק ספיר, חוות האנטילופות ונסיעה על דרך השלום לאורך הגבול עם ירדן בין עין יהב לחצבה. בדרך אפשר להתרשם מן החקלאות המודרנית במקום שכוללת חממות ומטעי תמרים. בעין-חצבה ישנה חוות תנינים. בלילה אפשר ליהנות מהשקט, לשבת לצד המדורה ולצפות בכוכבים. גן עדן לילדים!".

ד"ר אייל ברסלר ממשרד ד"ר אייל ברסלר ושות: שמורת פורה

"השמורה נמצאת על כביש 40, כ-14 ק"מ דרומית לצומת פלוגות. הכול שם פורח: מרבדי כלניות, דבורניות וגם דודא רפואי. השם ספוג בעבר מפואר של יצור יין ושמן. אהבתי את האגם העונתי ואת תל נג'ילה, שריד כלכוליתי בן 4,500 שנה ואשל ענק בן 400".

עו"ד אירית באומהורן, לשעבר בכירה בפרקליטות וכיום בעלת משרד עו"ד: חוף דור

עו
 עו

"כמי שגדלה ליד הים אך זה שנים מתגוררת בירושלים, הגעגועים משכו אותי תמיד לחזור אל החופים ולטייל סמוך לים. חוף דור, חוף הבונים והשמורה שלידם הם מהאזורים מהיפים והמעניינים שלחופי הים התיכון. מתל-דור בדרום עד מושב הבונים בצפון ישנם מספר קילומטרים קסומים המשלבים גבעות כורכר, מפרצונים, שוניות ומרבדי צדפים מרהיבים. מדובר בטיול רגלי קל באווירה מופלאה ומשחררת מטרדות היום-יום".

עו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין: העיר העתיקה בירושלים


"המקום עליו אני ממליץ לכל אזרח במדינה לטייל בו בכל הזדמנות אפשרית, ובפסח הזה במיוחד, הוא העיר העתיקה בירושלים. לעולם לא אשכח את שנות ילדותי הנפלאות בשכונת בית הכרם ובשכונת בית וגן. בכל שבת היינו משפחתי, חבריי ואני מטיילים בתוך ובסביבות חומות העיר העתיקה. הסמטאות, הצבעים, הריחות, כל אלה מעניקים למטיילים בכל גיל חוויה קסומה באווירת קדושה".

עו"ד גיל אורן, שותף במשרד יגאל ארנון ושות': המסלול שבין גב זרחן לעין אום תינה

"טיולי מדבר הם סוג של מפלט מהשגרה השוחקת ומהזמינות האינסופית שלא משאירה כבר שום מקום מסתור. הנופים המרהיבים דמויי ירח והשקט של בקעת צין יוצרים מקום כזה שבו אתה יכול להיעלם קצת ואפילו גם להתנתק (ולא לשכוח תמיד אפשר לטפס על הגבעה הכי גבוהה להנשמה סלולארית). כל שיבה לבקעה הקסומה מביאה איתה גילויים חדשים. המסלול מגב זרחן לעין אום תינה הוא דרך מומלצת להיחשף לנופי הבקעה וקסמיה (גם לרוכבי אופני השטח). גב זרחן הוא גב מרשים המצוי בתחתיתו של מפל ארובה, ובחורף ידידותי אפשר למצוא שם מים. הטיפוס על הר רכב מאפשר תצפית מרהיבה על נופי בקעת צין, ולאחר הליכה לוליינית משהו על מצוק צר אתה מוצא עצמך תלוי מעל חור גדול שנפער בקיר המצוק ('העין' שבהר רכב). משם אתה גולש אל עבר ערוץ נחל צין המתעקל ולמנוחה בעין אום תינה (ובכל זאת, שמישהו יחכה לאסוף אותי)".

עו"ד גיל דחוח, מומחה לעבירות צווארון לבן: מכתש רמון

"תמר, אישתי, עשתה את השירות הצבאי שלה כמדריכה בבית-ספר שדה הר הנגב, ולכן אנחנו קשורים מאוד לכל אבן באזור. החלק היפה ביותר הוא מכתש רמון, שבו יש שפע של תופעות גיאולוגיות מרהיבות. עכשיו זו תקופה טובה לטייל שם גם בגלל הפריחה וגם בזכות מזג-האוויר הנעים. אפשר להגיע למכתש, לעצור קודם לתצפית על המצוק ולהגיע ל'גבעת גמל', שנמצאת על המצוק של המכתש בין מצפה רמון לבית-ספר שדה הר הנגב. אחר-כך לרדת עם המכוניות למכתש להתחלת המסלול של גבעת חרוט ונחל ארדון. מגבעת חרוט יש תצפית מרהיבה על החלק הפנימי של המכתש, ובנחל ארדון יש שכבות צבעוניות ודייק. אפשר להתארגן לשינה בתוך המכתש בחניון בארותיים (חניון מוסדר לשינה)".