"תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה עלולות להמשיך לעלות"

כך מעריכים היום כלכלני בנק ההשקעות מריל לינץ' ■ בבנק טוענים: על השולחן מונחות מספר אופציות להתמודדות עם תרחיש זה

תשואות האג"ח של איטליה וספרד עלולות להמשיך לעלות, כך מעריכים היום (א') כלכלני בנק ההשקעות מריל לינץ', בסקירת מאקרו על הכלכלה הגלובלית שמתפרסמת מטעמם. בבנק ההשקעות טוענים כי על השולחן מונחות מספר אופציות להתמודדות עם תרחיש זה, ביניהן הרחבת המדיניות המוניטארית של הבנק האירופי, שימוש ביתרות החירום של מנגנוני החילוץ באירופה (ה-EFSF וה-ESM) כמו גם ארגון מחדש של ההון העצמי בבנקים ביבשת.

במריל לינץ' מציגים מתרחישים במסגרתו, "בהתחשב במתחים הנוכחיים בשווקים", צפוי הבנק המרכזי האירופי לשוב ולהתערב בשווקי האג"ח האירופאיים ולרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד.

למרות זאת, מעריכים בבנק כי תשואות האג"ח כנראה יוסיפו לעלות, מה שיחייב את ספרד לבקש סיוע חיצוני למערכת הבנקאית שלה, וכן מספרד כמו גם איטליה לבקש קווי אשראי נפרדים מהבנק המרכזי האירופי - שיגביר בינתיים את התערבותו בשווקים - וכן מקרן החילוץ האירופאית.

זאת, לאחר שבסוף השבוע שעבר גברה תשומת הלב סביב המצב הפיננסי הרעוע במדינה, לאחר שפורסם כי בחודש מארס האחרון לוו הבנקים הספרדים מהבנק המרכזי האירופי (ECB) כ-316.3 מיליארד אירו, זינוק משמעותי לעומת הלוואות בהיקף של 169.8 מיליארד אירו "בלבד" בחודש פברואר.