ג'ים רוג'רס: "רוצים להיות עשירים? פשוט תהגרו לאסיה"

במאמר שפירסם רוג'רס באתר הכלכלי "business insider" הוא קורא לכל מי שמעוניין למצוא הזדמנויות עסקיות ולהתעשר, להגר לאסיה ■ "כמו שאבות אבותינו חיפשו מקום טוב יותר לחיות ולהתפתח בו, כך גם אנחנו היום"

לגורו ההשקעות ג'ים רוג'רס קיימת אימרה מפורסמת: "אם היית חכם במאה ה-18, היגרת לצרפת ואם היית חכם במאה ה-19 עברת להתגורר באנגליה, ובמאה ה-20 קרוב לוודאי שהיגרת לארה"ב. אך אם אתה מעוניין להיות חכם במאה ה-21 כדאי שתהגר לאסיה".

במאמר שפירסם רוג'רס באתר הכלכלי "business insider" הוא קורא לכל מי שמעוניין להתעשר, להגר לאסיה. "בכל פעם שאני באסיה, אני נדהם משפע ההזדמנויות העסקיות שבהן אני נתקל", מצהיר רוג'רס שעבר להתגורר בסינגפור. "מוויאטנם למונגוליה ולפיליפינים, אסיה מלאה באופטימיות, ביטחון ואנשים נחמדים המוכנים לעשות עסקים".

רוג'רס טוען כי הסיבה לכך שמדינות אסיה הפכו למקור בלתי נדלה של אפשרויות עסקיות, היא שהכלכלות שלהן מבוססות על תפוקה וחיסכון, בניגוד לכלכלות המערב המבוססות על צריכה פרטית וחובות גבוהים.

"כמו שאבות אבותינו נדדו בעולם וחיפשו מקום טוב יותר לחיות ולהתפתח בו, כך גם היום. כל אחד יכול להחליט להגר למקום שיספק לו את האפשרויות הטובות ביותר", דברי רוג'רס. "אם אתם מחפשים תעסוקה, אסיה יכולה לספק גם למעסיקים וגם לעובדים שפע של מקומות עבודה. כך למשל הביקוש למורים לאנגלית או לאנשי מקצוע בתחום ההי-טק רק הולכת וגדלה".

רוג'רס טוען כי יש לו מכרים אסייתים רבים המוכנים לשלם משכורות של מיליון דולר ויותר למי שינהל להם את העסק, וכי בנקים רבים הציעו לו אפשרויות השקעה רבות.

מספר האנשים שנחלצים מציפורני העוני ועוברים למעמד הביניים רק עולה, בהודו, סין ומזרח אסיה. "כך גם לגבי מספר המיליונרים החדשים", אומר רוג'רס. "יש לי חברים רבים שהחליטו לבנות את החברות שלהם באסיה, ואחרים החליטו להגר לאסיה כדי למצוא את אותן הזדמנויות עסקיות, כמו למשל אדוארדו סאברין, אחד ממייסדי פייסבוק".