רשמית: דלק נדל"ן הגישה לביהמ"ש את הסכמתה לפירוק

מקורבי תשובה: "החברה לא רוצה פירוק אלא נגררת אליו. אג"ח כ"ה יכולה לפתור זאת" ■ עו"ד גיסין: "אנו מוכנים להתדיין על בסיס הדרישות החדשות"

10 ימים לאחר שמחזיקי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן פנו בבקשה לפירוק החברה, הגישה אמש חברת הנדל"ן הכושלת של יצחק תשובה לביהמ"ש את הסכמתה למהלך. החוב של דלק נדל"ן לשלוש סדרות האג"ח שהנפיקה מסתכם ב-2.15 מיליארד שקל, וכמעט כל הצדדים מסכימים שבמקרה של פירוק התמורה למחזיקים תהיה אפסית. לכן, סביר כי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ישלח את הצדדים חזרה לשולחן המו"מ כדי להסכים על מתווה הסדר חוב דומה לזה שהציעה החברה.

במסגרת תגובתה לבקשת הפירוק של אג"ח כ"ה אתמול, טענה דלק נדל"ן, באמצעות עוה"ד אמיר ברטוב ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות', כי "התנהלותם הלא אחראית של נאמן ונציגות אג"ח כ"ה מול החברה, העמדות של נציגויות אג"ח ד' ו-ה', (חזרתן מהסכמות קודמות שעליהן חתמו בהסכם עקרונות - א"ש) ועמדת בעל השליטה, הביאו למסקנה שאין מנוס מלבקש את סיום ההליכים בתיק זה".

שלמים עם הפירוק

מקורבי תשובה אמרו היום ל"גלובס" כי "חבל שמחזיקי האג"ח בועטים במיליארד שקל תרומה של תשובה, והולכים לפירוק. החברה לא רוצה פירוק אלא נגררת אליו. אג"ח כ"ה יכולים לפתור את הפלונטר".

עו"ד גיא גיסין, אמר היום ל"גלובס" בתגובה כי "אנחנו שלמים עם מהלך הפירוק. המתווה המקורי של ההסדר שהוצע לא היה מקובל על מחזיקי אג"ח כ"ה, כמו גם על מחזיקי סדרות ד' ו-ה'. לראיה, בתחילת החודש אלה הודיעו שיש לבצע שינויים על מנת שההסדר יהיה מקובל, בין השאר לקבוע פיצוי עתידי שמבוסס על רווחים מפעילויות אחרות של תשובה, ובמיוחד מתחום הגז".

עו"ד גיסין דוחה על הסף את הטענה שהוויכוח האמיתי הוא על חלוקת השלל בין הסדרות, ואומר כי "כולם רוצים הסדר. או שיהיה שיפור בתנאי ההסדר או שהאמת תצא לאור, כי יבוצעו הליכי פירוק וחדלות פירעון מלאים".

היום צנחה מניית דלק נדל"ן ב-6.8% והשלימה בכך ירידה של כמעט 80% בשנה האחרונה, לשווי של כ-60 מיליון שקל. נזכיר שבשיאה, בשנת 2007, מניית דלק נדל"ן נסחרה במחיר ששיקף לחברה שווי של 4.6 מיליארד שקל.

שלוש האפשרויות העומדות בפני דלק נדל"ן הן פירוק, שבו התמורה למחזיקי האג"ח תהיה אפסית; יישום הסדר חוב בדומה למתווה שהציעה החברה, לפיו יזכו המחזיקים ל"תספורת" של 30%-50%; ומתווה חלופי להסדר חוב שבו יגדיל בעל השליטה תשובה את תרומתו.

"תשובה נתן את המקסימום, הוא לא עושה הצגות והוא לא ייתן יותר", אמר היום ל"גלובס" מקורב לבעל השליטה.

בסוף היום, על תקן "המבוגר האחראי", תשמש ככל הנראה שופטת ביהמ"ש המחוזי ורדה אלשיך, שתכפה על הצדדים להגיע להסדר תוך פרק זמן קצוב ובמגבלות על דרישותיהם של מחזיקי האג"ח. הסבירות שפירוק החברה ייצא לפועל נמוכה, ונראה שתשובה ישפר את תרומתו להסדר במידה מועטה ויספק את הסולם לחלק ממחזיקי האג"ח שטיפסו על עץ גבוה.

דלק נדל"ן נקלעה למשבר קשה בשנת 2008, ומאז היא מנהלת מלחמת הישרדות. עד היום מכרה החברה נכסים בהיקף של כ-8 מיליארד שקל, אך הדבר רק סייע לה לדחות את הקץ. את שנת 2011 סיימה החברה בהפסד ענק של 1.2 מיליארד שקל. זה הגדיל את ההפסד שצברה בארבע השנים האחרונות ל-4.4 מיליארד שקל, רובו מירידת ערך נדל"ן. ההפסדים המצטברים העמיקו את הגירעון בהון העצמי של החברה ל-3 מיליארד שקל, ולתוצאותיה מצורפת הערת "עסק חי" ם מחשש לחדלות פירעון.

בנובמבר 2011 הגישה החברה לראשונה הצעה למתווה הסדר חוב, ובחודש ינואר חתמה על הסכם העקרונות עם נציגויות הסדרות ד' ו-ה'.

הצעת הסדר החוב כוללת הזרמה של כחצי מיליארד שקל על ידי בעל השליטה ב-10 השנים הבאות, וכן העמדת בטחונות על ידו של כ-400 מיליון שקל. תרומה נוספת של תשובה היא ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. במסגרת ההסדר יימחקו האג"ח הקיימות, ובמקומן יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. בנוסף, יקבלו מחזיקי האג"ח 46% ממניות דלק נדל"ן.

יש לציין כי מחזיקי אג"ח ד' ו-ה', שכאמור נציגיהם חתמו על מתווה הסדר החוב שהוצע, העבירו לאחרונה לדלק נדל"ן רשימה של דרישות חדשות. בין יתר הדרישות: מנגנון "אפסייד", שמתבסס על השתתפות חלקית ברווחי הגז של קבוצת דלק, או עליית ערך החזקותיו של תשובה במניות הקבוצה. תשובה מחזיק ב-64.4% ממניות קבוצת דלק, ושווי החזקותיו, המשועבדות ברובן לבנקים, נאמד ב-5.4 מיליארד שקל.

מחזיקי האג
 מחזיקי האג