מוטורולה Defy Plus - סמארטפון עמיד ולא יקר

דיפיי פלוס הוא כנראה הסמארטפון היחיד המציע פתרון של מכשיר ממוגן, ואת זה הוא עושה בצורה מוצלחת מאוד

לפני כשנה השיקה מוטורולה מוביליטי בארץ את דגם Defy, ולאחרונה יצא גם ממשיכו: Defy Plus.

מעבד: ההבדל המהותי בין הדגם החדש לקודמו הוא המעבד שעבר שדרוג למהירות 1 ג'יגה הרץ לעומת 800 מגה הרץ. מלבד זה, נפח האחסון הפנימי עדיין עומד על 2 ג'יגה וגודל המסך עדיין עומד על 3.7 אינץ'.

ממשק: המכשיר פועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל בגרסה 2.3.6 (ג'ינג'רברד). למכשיר יישומים רבים, כמו Phone Portal, המאפשר לגשת לתכני הטלפון מהמחשב האישי בעזרת חיבור אינטרנט אלחוטי.

עמידות: המיגון של הדיפיי פלוס הוא שעושה אותו למוצלח בקטגוריית הטלפונים הממוגנים. הוא מאפשר להמשיך לדבר גם לאחר שהטלפון נפל על הרצפה וטבע באמבטיה. החברה מבטיחה שהמסך מוגן מפני שריטות בזכות היותו מסוג Gorilla Glass של חברת Corning, ואכן, בבדיקה שלנו המסך לא נשרט גם כשהמכשיר נפל על הרצפה וגם כשניסינו לשרוט אותו עם מפתח. מוטורולה בכל זאת מצרפת לערכה מדבקת מגן ונרתיק שאמור לשמור עליו.

מוזיקה: קשה להפתיע בנגני המוזיקה המשולבים בתוך סמארטפוני אנדרואיד, אבל מוטורולה מצליחה להתבלט לטובה עם היישום הפנימי שלה. הנגן יודע לבנות רשימות השמעה מהשירים המושמעים ביותר או שירים שנוספו לאחרונה. האופציה החביבה יותר היא הורדה אוטומטית של מילות השירים והצגה שלהם במנגנון קריוקי, בו מובלט המשפט שהזמר שר. מעבר לזה, יש כאן גם יישום פנימי של חברת Sound Hound לזיהוי שירים.

ספורט: במוטורולה רצו להמחיש את העמידות של המכשיר ולתת לו גוון ספורטיבי, באמצעות אפליקציית הריצה המשולבת בו - Cardio Trainer. מדובר בגרסה החינמית של האפליקציה (קיימת גם גרסה מורחבת בתשלום, שלא נמצאת במכשיר הזה). האפליקציה הזו מאפשרת לקבל חיווי על מרחק, מהירות ושריפת קלוריות (בצורה משוערת או באמצעות מד דופק בבלוטות'). Cardio משתלבת בצורה אוטומטית עם הנגן מוזיקה של המכשיר, כאשר השירים מתחילים להתנגן ישר בהתחלת הריצה וישנו גם חיווי קולי על נתוני הפעילות בזמן האימון. האפליקציה ניתנת להורדה מהחנות של גוגל, ללא שום קשר למוטורולה, אבל זה עדיין נחמד לקבל אותה ישירות במכשיר ולחשוף אותה לקהל גדול יותר של משתמשים.

מצלמה: חיישן של 5 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי וממשק חביב לשימוש. איכות התמונות סבירה, אבל קצת חיוורת. צילום הלילה היה מגורען מאוד ולא ברור, למרות שלמכשיר יש פלאש שאמור לעזור לו.

סוללה: הסוללה אמורה להחזיק יום שלם ללא שום בעיה מיוחדת. כמו כן, למוטורולה יש יישום פנימי, המאפשר לקבוע חיסכון בסוללה בלילה באמצעות ביטול סנכרון הנתונים לאחר רבע שעה של חוסר פעילות (כאשר הטלפון לא מחובר למטען).

בשורה התחתונה: דיפיי פלוס הוא כנראה הסמארטפון היחיד המציע פתרון של מכשיר ממוגן, ואת זה הוא עושה בצורה מוצלחת מאוד.

מחיר: 2,300 שקל באורנג' (או 64 שקל ב-36 תשלומים); מ-1,300 עד 1,750 שקל בחנויות הפרטיות.

ציון: 8.5.