מחקר: למי הצרכנים באמת מאמינים? בעיקר לחברים שלהם

מחקר של נילסן מראה כי שיווק מפה לאוזן הוא עדיין האפקטיבי ביותר ■ במקום השני: המלצות של גולשים

92% מהצרכנים בעולם מאמינים בעיקר להמלצות של משפחה וחברים - כך עולה ממחקר גלובלי של חברת נילסן. מדובר בעלייה של 18% לעומת נתוני מחקר דומה שנערך ב-2007.

במקום השני באמון הצרכנים נמצאות ביקורות של צרכנים אחרים שמופיעות באינטרנט. כ-70% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים לביקורות כאלה - עלייה של 15% מאז הסקר הקודם.

מאמינים למידע הרשמי

גם האפיקים הרשמיים זוכים לאמון, ו-58% מהצרכנים טוענים כי הם מאמינים למידע שנמצא באתר הרשמי של החברה. מספר דומה העיד כי יש לו אמון במיילים שיווקיים שנשלחים אליו לבקשתו. גם המידע המופיע בכתבות עיתונאיות זכה לאמון של 58% מהנשאלים בסקר.

בנוגע לפרסום אונליין, 40% מעידים כי הם סומכים על מודעות שמופיעות לצד מנועי חיפוש, 36% מביעים אמון במודעות וידיאו, ושליש מאמינים להבטחות הפרסומיות המופיעות בבאנרים. מדובר בעלייה של 27% לעומת נתוני 2007.

לגבי מודעות מממונות ברשתות חברתיות (פורמט פרסומי חדש יחסית), טענו 36% כי הם נראות להן אמינות.

עוד עולה מהסקר של נילסן כי שליש מהצרכנים מאמינים במודעות שמופיעות בסלולרי או בטאבלט. מדובר בעלייה משמעותית של 61% באמון הצרכנים מאז 2007.

גם לגבי המדיה המסורתית, כמחצית מהצרכנים טוענים כי סומכים על פרסומות בטלוויזיה, ונתון דומה מאמין לפרסומות במגזינים, עיתונים ואמצעי מדיה נוספים.

למי הצרכנים
 למי הצרכנים