המסחר בבורסות אירופה נחתם בעליות לאור נתונים חיוביים

ספרד גייסה 3 מיליארד אירו בהנפקות אג"ח ■ ממשלת יפן תסייע במינוף משאבי קרן המטבע בכ-60 מיליארד דולר ■ מדד אמון המשקיעים בגרמניה - עלה מזה החודש החמישי ברציפות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים של כ-2%, זאת לאור הנפקת אג"ח מוצלחת בספרד שהביאה להורדת תשואות האג"ח במדינה. קרן המטבע הבינלאומית הוסיפה לסנטימנט החיובי לאחר שהודיעה היום כי היא מעלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית לרמה של 3.5% ב-2012, זאת לעומת תחזית קודמת שעמדה על צמיחה של 3.3%. אולם, כלכלני הקרן הודיעו כי הסיכונים לכלכלה הגלובלית מתרכזים עדיין במשבר החוב של גוש האירו.

ספרד מכרה היום אג"ח בהיקף גבוה מהמתוכנן לאור ביקושים גבוהים, מה שהוריד את תשואות האג"ח ל-10 שנים אל מתחת לרמה של 6%. ספרד מכרה אג"ח לשנה בריבית של 2.6% ואג"ח ל-18 חודשים בריבית של 1.4%. מדובר בעלייה בהשוואה להנפקות דומות שנעשו בחודש שעבר, אולם הביקושים הגבוהים מעודדים את המשקיעים. ספרד גייסה היום 3 מיליארד אירו וצפויה לצאת לגיוס נוסף מחרתיים.

במקביל, שטף דיווחים לקראת פגישת מנהיגי קרן המטבע הבינלאומית בסוף השבוע הקרוב, התכנסות במסגרתה צפויים המנהיגים לדון בהרחבת משאבי הקרן לכ-600 מיליארד דולר. לקראת הכינוס, ציינה יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד כי היא מקווה לגייס השבוע את מדינות העולם כדי להגדיל את תקציב הסיוע "בכדי להגביר את הסיוע לאירופה עמוסות החובות".

בתוך כך, המשקיעים התעודדו היום מהדיווח כי ממשלת יפן עשויה להגדיל את חלקה במשאבי המימון של קרן המטבע הבינלאומית, בהיקף של 60 מיליארד דולר. זאת, לקראת כינוס מנהיגי המדינות החברות בקרן בסופ"ש הקרוב, במטרה להגיע להסכמה על הרחבת יתרות החירום של המוסד הפיננסי הבינלאומי.

האינפלציה בגוש האירו - 2.7%

בזירת המאקרו, פורסם שיעור האינפלציה השנתי שגוש האירו שעמד על 2.7% בחודש מארס, ללא שינוי לעומת חודש פברואר - כך מדווחת לשכת הסטטיסטיקה האירופאית. יעד האינפלציה של הבנק האירופי הינו מתחת לרמה של 2%, יש לציין.

עוד באירופה, פורסם מדד אמון המשקיעים בגמרניה שעלה באפריל לרמה של 23.4 נקודות - לעומת רמה של 22.3 נקודות בחודש מארס. מדובר בעלייה של המדד מזה החודש החמישי ברציפות.

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, על רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט אמש ופרסום נתונים כי ההשקעות הישירות בסין צנחו מזה החודש החמישי ברציפות. המשקיעים מגיבים גם לחששות באירופה מהתפשטות משבר החוב, והדיווח כי ממשלת יפן תשתתף במינוף משאבי קרן המטבע הבינלאומית. בזירת המאקרו, הוריד הבנק המרכזי בהודו את הריבית במדינה לראשונה מאז 2009.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, ירד בכ-0.2%. על כל בערך ארבעה מניות שיורדות היום באסיה, ישנן כשלוש מניות שעולות.

"לא נראה את השוק נע לעבר כיוון ספציפי עד שלא יתקבלו נתונים וחדשות משמעותיים מאירופה", סבור פאולין דן, מנהל השקעות ב-Samsung Asset Managment. "לאור חוסר הוודאות לגבי המשבר באירופה וההתאוששות בארה"ב, המשקיעים נוקטים בגישה של 'נחכה ונראה'".

ירידה בהשקעות בסין

באשר לכלכלת סין - לאחר החשש מהאטה בצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם - דווח כי ההשקעות הזרות הישירות במדינה צנחו מזה החודש החמישי ברציפות בחודש מארס, בשיעור של כ-6.1% - כך לפי דיווח משרד המסחר במדינה.

"אנו בשלב בו בהחלט ניתן לראות חולשה עונתית בשוק", סבור אנגוס גלוסקי, מנהל השקעות ב-White Funds. "ניתן לראות מכירות בשוק בתקופה האחרונה, אולם גם מגמה זו נראה כי נפסקת".

בהודו, הוריד הבנק המרכזי במדינה את הריבית לראשונה מאז 2009 - לרמה של 8%, מרמה קודמת של 8.5%. רק 3 כלכלנים מתוך 25 שנשאלו בסקר בלומברג באשר להחלטת הריבית היום, צפו את המהלך.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]