יפן תספק לקרן המטבע הבינלאומית כ-60 מיליארד דולר

שר הכלכלה ג'ון אזומי חשף את התחייבות האפשרית של הממשלה היפנית למהלך, בריאיון עם עיתונאים היום ■ בסוף השבוע יפגשו מנהיגי המדינות החברות בקרן כדי לדון בהרחבת משאביה

ממשלת יפן עשויה להגדיל את חלקה במשאבי המימון של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בכ-60 מיליארד דולר, במטרה להגדיל את היקף יתרות החירום של הקרן לתרחיש של משבר פיננסי גלובלי נוסף.

שר הכלכלה ג'ון אזומי חשף את התחייבותה האפשרית של הממשלה היפנית בריאיון לעיתונאים בטוקיו היום (ג'), וזאת לקראת פגישת מנהיגי המדינות החברות בקרן המטבע ובכירי הבנק העולמי בסוף השבוע הקרוב, בוושינגטון. במסגרת הדיונים הללו, צפויים המנהיגים לדון בהרחבת משאבי הקרן לכ-600 מיליארד דולר.

יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, עשויה אם כן להיהפך לתורמת הגדולה ביותר מחוץ לאירופה למשאביה של הקרן - אשר הצורך בהגדלתם עלה בעיקר לנוכח התפשטות משבר החוב האירופי, שמאיים כעת לפגוע גם באיטליה וספרד, ולהובילן להזדקק לסיוע חיצוני.

"עמדתה של סין היא בכיוון דומה לזה של יפן", רמז אזומי, בהתייחסו לאפשרות כי גם סין תבחר להשקיע חלק מיתרות המט"ח העצומות שלה במשאבי הקרן. "אנו מקווים שהמחויבות של יפן תאיץ גם את המחויבות של מדינות אחרות".

ומה חושבים בשווקים על המהלך? "ההכרזה תוסיף ליציבות השווקים הפיננסיים שנחלשו בשבועות האחרונים לאור החשש ממשבר מתפרץ, בעיקר בספרד", אמר מתיו קירקוסטה, כלכלן במודי'ס. "זה האינטרס של כולם שאירופה תעמוד בחזרה על הרגליים, מוקדם ככל האפשר".