פלייטק רוכשת פעילות משחקים חברתיים ב-125 מיליון דולר

בעל הנכסים הנרכשים הוא לא אחר משגיא עצמו, בעל השליטה בפלייטק ■ מניית פלייטק תעבור בקרוב לרשימה הראשית של בורסת אנגליה ■ הטרנד החם של משחקי הרשתות החברתיות סייע לזינגה להנפיק בנאסד"ק לפי 8 מיליארד דולר

קשה להתעלם מהפופולריות הגואה והולכת של משחקי הרשתות החברתיות. זינגה, המובילה העולמית בענף, הונפקה באחרונה בוול סטריט לפי שווי של 8 מיליארד דולר, ואילו פלייטיקה הישראלית, שמשחקיה נחשבים פופולריים מאוד בפייסבוק, נרכשה על ידי ענקית ההימורים האמריקנית סיזר'ס תמורת כ-100 מיליון דולר. כעת גם טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, מצטרף למשחק.

פלייטק, הנסחרת בבורסת המשנה באנגליה (AIM), הודיעה היום (ג') כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת פעילויות B2B של משחקי הימורים בכסף אמיתי ושל משחקי רשתות חברתיות. כמו כן, תבצע החברה השקעת אקוויטי בפעילות B2C של משחקי רשתות חברתיות.

"פלייטק עוקבת אחר ההתפתחויות בתעשיית משחקי הרשתות החברתיות, ובחנה כמה דרכים כיצד לחדור אליה", נכתב בהודעת החברה. "דרך רכישה זו, לפלייטק תהיה דריסת רגל משמעותית בתעשייה". פלייטק תקבל 20% מהון המניות של פעילות ה-B2C (שמה ושם הפעילויות האחרות לא צוינו) ותשלם בסך הכול 125 מיליון דולר עבור כל הנכסים שיירכשו.

וממי תרכוש פלייטק את הפעילויות? משגיא עצמו. שגיא הוא בעל השליטה בכל הפעילויות שיירכשו ע"י החברה, כלומר, פלייטק מבצעת עסקת בעלי עניין, ולא בפעם הראשונה. שגיא, כך מתברר, רכש מצדדים שלישיים את סט החברות שמרכיב את הפעילויות האלו בשנה האחרונה, ושילם תמורתו סכום כולל של "עשרות מיליוני אירו", אומר מור וייזר, מנכ"ל פלייטק. לדברי וייזר, סט הפעילויות שנרכש הוא רווחי מאוד וצומח בקצב גבוה מאוד.

לפלייטק יש כרגע בקופה 184 מיליון דולר, כלומר, לא תהיה לה בעיה לממן את הרכישה. בדצמבר האחרון השלימה החברה הנפקה משנית - שנייה בתולדותיה - שבמסגרתה גייסה 160 מיליון דולר, חלק ניכר משגיא עצמו. שווי החברה עומד על 1.5 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאחת החברות הישראליות הציבוריות הגדולות ביותר מבין אלו הנסחרות בשוקי חו"ל.

פלייטק
 פלייטק

לא רק איל הימורים: פלייטק תרכוש משגיא בניין משרדים בלונדון תמורת 17 מ' דולר

אין זה סוד שלשגיא יש נכסי נדל"ן ברחבי העולם (מלבד הדירה שרכש מאהוד ברק), המגדילים באופן די משמעותי את הונו הכולל. עד כמה? ובכן, ההודעה של פלייטק נותנת מושג קטן: פלייטק תרכוש משגיא בניין משרדים מפואר בלונדון תמורת 17 מיליון דולר במזומן או לחלופין תשכור אותו תמורת דמי שכירות שנתיים בסך 1.2 מיליון דולר.

שגיא מחזיק בבניין דרך חברת השקעות שבבעלותו, וכרגע מי שמאכלסת אותו היא החברה הבת האנגלית של פלייטק, GTS. פלייטק מציינת בהודעתה כי רכישת הנכס היא חלק מהכנותיה לעבור מבורסת המשנה האנגלית לרשימה הראשית של בורסת אנגליה - מהלך שהחברה מתכננת לא מעט זמן ורק עכשיו עומד לצאת לפועל.

המעבר לרשימה הראשית, הצפוי להתרחש ביוני הקרוב, יגדיל, סביר להניח, את מחזורי המסחר במניה ויהפוך אותה לאטרקטיבית יותר בעיני משקיעים מוסדיים. פלייטק הונפקה ב-AIM לפני שש שנים ונסחרת כרגע בפרמיה של 30% על המחיר שלפיו הונפקה. לקראת המעבר, שגיא, שעד כה לא כיהן בתפקיד כלשהו בחברה, ימונה ליועץ שלה תמורת שכר סמלי של 1 אירו בשנה.