"השורטיסט" ג'ון פולסון שוב "מהמר" נגד הכלכלה האירופית

לפי דיווח ב"בלומברג" המליארדר ג'ון פולסון, מנהל אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם ומי שידוע בהשקעות השורט הגדולות שהוא מבצע מתכוון להמר נגד האג"ח של ממשלות גוש האירו ובייחוד נגד הבנקים הספרדים במאות מיליוני דולרים

המליארדר ג'ון פולסון, מנהל אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם ומי שידוע בהשקעות השורט הגדולות שהוא מבצע, "מהמר" שוב על נפילה כלכלית באירופה ומשקיע נגד האג"ח שהנפיקו ממשלות גו האירו ובייחוד ספרד, כך לפי אחד המקורבים לפולסון שהתראיין בעילום שן ל"בלומברג".

פולסון אמר לאותו מקורב כי בכוונתו לרכוש נכסים הנחשבים לתעודת ביטוח כנגד קריסה אירופית, ובייחוד להמר בשורט כנגד הבנקים הספרדיים המחזקים את מרבית החוב של ממשלת ספרד. לפי הדיווח, היקף השקעות השורט שלו נאמד במאות מיליוני דולרים.

פולסון, המנהל כ-24 מיליארד דולר באמצעות קרן הגידור שלו - "פולסון", הפסיד בעבר 51% באחת ההשקעות הגדולות כאשר "הימר" בעד ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב לפני כשנה. כאשר התברר שהכלכלה האמריקנית מתאוששת בקצב איטי מהצפוי, פולסון איבד את מרבית השקעתו. בפברואר האחרון פולסון שינה כיוון והצהיר כי הכלכלה האירופית צועדת לעבר קריסה.

יחד עם זאת, פולסון "קנה את תהילתו" כאשר הימר נגד שוק המשכנתאות בארה"ב רגע לפני הקריסה הגדולה ב-2007 וגרף מיליארדי דולרים, עניין שעורר את זעם הציבור האמריקני ורשויות הרגולציה שהאשים אותו כי פוזיציות השורט שהוא פתח סייעו ללבות את משבר הסאב-פריים וכי ייעץ לחלק מלקוחותיו לפתוח פוזיציה הפוכה לזו שהוא פתח.