עובדי הטלוויזיה בערבית: "מעלימים אותנו מהמסך"

מוחים על החלטת רשות השידור להעביר את צילומן של רוב תוכניות הערוץ לחיפה

עובדי הטלוויזיה הערבית ברשות השידור מביעים כעס על הנהלת הרשות, בעקבות ההחלטה להעביר אותם מירושלים לחיפה. "ההנהלה החליטה להגלות אותנו, עובדי הטלוויזיה בערבית, מרוממה לאולפן הירוד בחיפה. התחושה פה קשה מאוד", אמר אחד העובדים.

הנהלת רשות השידור הודיעה לפני חודש לעובדי הטלוויזיה בערבית כי מעתה, שתיים מתוך 10 תוכניות יצולמו באולפן בחיפה. כשבועיים לאחר מכן הודיעה ההנהלה, כי כל התוכניות של חטיבת התוכניות בערבית, למעט תוכניות החדשות והאקטואליה מועברות לאולפנים בחיפה.

יצוין כי רשות השידור מעמידה לטובת העניין מוניות לרווחת העובדים. יחד עם זאת, העובדים מדווחים כי עקב השינויים הם נדרשים לתוספת של כ-5 שעות נסיעה ביום צילומים מירושלים לחיפה.

כפי שפורסם ב"גלובס", מהחזון החדש של רשות השידור שנכתב לפני כחצי שנה נפקד מקומו של אחד מתפקידה של הרשות - "קיום שידורים בשפה הערבית לקידום ההבנה והשלום עם המדינות השכנות". עכשיו תוהים ברשות האם דחיקת הטלוויזיה בערבית מהאולפנים ברוממה לאולפן המיושן בחיפה היא חלק מאותה מגמה.

"כבר 10 שנים שאף אחד לא מתייחס לטלוויזיה בערבית. מייבשים את התקציב שלנו באופן מודע לגמרי", מספר אחר העובדים בטלוויזיה בערבית. "ההחלטה להעביר אותנו לחיפה היא עוד מסמר בארון הקבורה של הטלוויזיה בערבית".

"זה מתחיל בזה שהוציאו ב-2003 עובדים לפנסיה מוקדמת, וממשיך בזה שהאולפן של הטלוויזיה בערבית במצב ירוד לגמרי", ממשיך עובד אחר. "הציוד שלנו מיושן, ולא משנה כמה אנחנו מתלוננים, זה פשוט לא מעניין אף אחד. רק מי שנמצא בתוך המערכת יכול לראות איך פועלים לדחוק את הטלוויזיה בערבית לצד. ממש עובדים בלהעלים אותה מעל פני המסך".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר בהעברת חלק קטן של התוכניות להקלטה באולפן בחיפה, כחלק מהתייעלות וחסכון במשאבים. מדובר בתוכניות שהקלטתן בחיפה יעילה יותר ומקצועית יותר, הן לעובדים והן למרואיינים".