מנהיג דגל התורה: "הציונים התגרו בהיטלר - ולכן התאכזר"

הרב שטיינמן לא בוחל במילים: "גיוס בחורי הישיבות גרוע מהאיום האיראני" ■ מנכ"ל חדו"ש, הרב רגב: "הרב שטיינמן הוא שמסוכן יותר מהאיום האיראני"

מנהיג דגל התורה הרב אהרון לייב שטיינמן אומר שלפני השואה הציונים ניסו להתגרות בהיטלר וייתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי כלפיהם. כן אמר שהניסיון לגייס את בני הישיבות חמור יותר מהאיום האיראני. שטיינמן אמר את הדברים בראיון עיתונאי נדיר לביטאונו של ח"כ לשעבר מאיר פרוש, "המבשר".

הרב שטיינמן תפס בשבועות האחרונים את מקומו של הרב יוסף שלום אליישיב החולה מאוד, כמנהיג של הציבור הליטאי ומפלגתו דגל התורה. הענקת ראיון דווקא למבשר יכולה להיתפס כצעד של הבעת חוסר אמון בוטה בביטאונה של דגל התורה, "יתד נאמן".

שטיינמן אמר כי "יש לדעת שלא להתגרות באויבים הרוצים לכלותינו ... כי כידוע לפני השואה ניסו הציונים להתגרות בהיטלר הצורר יימח שמו ולהטיל סנקציות נגד מדינת גרמניה, אולם החרדים לדבר ה' התנגדו וסברו שאל לנו להתגרות בו, שזה רק יכול להגדיל את הסכנה עלינו ושלא לטובתנו. ואכן, לבסוף התברר שההתגרות נגדו לא היתה לטובה עבורנו. ויתכן שאם לא היו עושים דבר זה נגדו, לא היה פועל באכזריות כזו".

לדברי שטיינמן, "בתקופה הזאת אנו צריכים לראות שלא להתגרות בם ולהגדיל את שנאתם עלינו, ה' ירחם עלינו במהרה". שטיינמן לא פרט האם משמעות דבריו היא שאין לפעול להטלת סנקציות על איראן. לעומת זאת טען ש"עלינו לחשוש מהניסיון לפגוע במעמדם של בני הישיבות (לגייס אותם. ש"א), זה יותר גרוע מהאיום האיראני, רק בזכות לימוד התורה אין אויבינו מצליחים לפגוע בנו".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה: "לא ביטול חוק טל מסוכן יותר מהאיום האיראני, אלא הרב שטיינמן עצמו מסוכן יותר. כל פעם מחדש מפתיע לגלות ששנאת מנהיגי החרדים לציונות גדולה כל כך, עד שהם מוכנים להטיל עליה שותפות להיטלר באחריות לשואה".

לדברי רגב, "שוב חושף הרב שטיינמן את העובדה שאגדת המתינות שלו היתה במקרה הטוב מופרכת ובמקרה הרע - מעשה הונאה. כדי לחזק את מעמדו בציבור החרדי ממצב שטיינמן את עצמו כראש לקנאים החשוכים. הוא נוהג כפוליטיקאי קטן ומוביל את החברה החרדית ואת החברה הישראלית לאסון כלכלי ולקרע חברתי".

רגב תוהה, "מתי יתעורר נתניהו להבין עד כמה מסוכנת לישראל קואליציה המבוססת על מפלגות חרדיות, שראשיהן גורסים שהציונות אחראית לשואה ועקרון השוויון בנטל מסוכן יותר מאשר האיום האיראני. לישראל דרושה קואליציה אזרחית", אומר רגב, "שרק היא תוכל להצעיד אותה להתמודד עם אתגרי המאה ה-21".