טבע תציג נתוני מחקר חדשים על הקופקסון והלקווינימוד

בין השאר יוצגו נתוני ביניים ממחקר המדגים ירידה מובהקת בנוקשות שרירים וכאב אצל חולים בטרשת נפוצה אשר עברו לטיפול בקופקסון לאחר שהפסיקו טיפול באינטרפרון-בטא

חברת התרופות טבע מתכננת להציג נתונים חדשים מהתחום המתרחב של החברה, מערכת העצבים המרכזית (CNS), בכינוס השנתי ה-64 של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה (AAN) בניו אורלינס, שיתקיים החל מיום שבת הקרוב, ה-21 באפריל, עד ל-28 באפריל.

שלושים תקצירים של עבודות מחקר אודות מוצרי החברה המשווקים והנמצאים בשלבי פיתוח, יוצגו בכינוס כולל נתונים על קופקסון, התרופה של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, לקווינימוד (laquinimod), התכשיר האוראלי לטיפול בטרשת נפוצה הנמצא בשלבי מחקר, אזילקט (טבליות rasagiline), מעכב MAO-B לטיפול במחלת הפרקינסון, וטבליות Armodafinil המשמשות לשיפור העירות אצל מבוגרים החווים ישנוניות מופרזת (ES) כתוצאה מהפרעה הנגרמת עקב עבודה במשמרות (SWD), טיפול בדום נשימה חסימתי (OSA), או הפרעה במחזור השינה-ערות (נרקולפסיה).

המצגות העיקריות כוללות:

■ נתוני ביניים ממחקר המדגים ירידה מובהקת בנוקשות שרירים וכאב אצל חולים בטרשת נפוצה אשר עברו לטיפול בקופקסון לאחר שהפסיקו טיפול באינטרפרון-בטא.

■ תוצאות מחקר המספקות נתונים על השימוש בקופקסון בפרקטיקה הקלינית.

■ ניתוח נוסף של תוצאות המחקרים שלב שלישי של לקווינימוד אשר ממחישים את התועלות של לקווינימוד בהפחתת שיעור ההתקפים השנתי, בהפחתת הסיכון להצטברות הנכות בטווחים של 3 ו-6 חודשים, כמו גם האטה משמעותית בקצב איבוד נפח המוח.

■ נתונים פרה-קליניים נוספים במודל בע"ח של טרשת נפוצה הוכיחו כי המודולציה הישירה של תאי CNS-resident כגון Astrocytes באמצעות לקווינימוד היא מנגנון חשוב הפועל ללא תלות באפקט התכשיר על מערכת החיסון הפריפריאלית.

■ תוצאות מחקרים המוכיחות כי Armodafinil שיפר במידה מובהקת דפוסי שינה במטופלים אשר חוו פגיעה מוחית טראומטית קלה או בינונית (TBI).