סיטי: צמיחה גלובאלית של 2.6% ב-2012; צופים הורדות דירוג

בסיטי מעריכים כי גם פורטוגל ואירלנד יזדקקו לתוכנית חילוץ נוספת, בדומה ליוון ■ בשנתיים הקרובות, טוענים בסיטי, נראה הורדות דירוג ליפן, ארה"ב, צרפת, בריטניה ועוד

כלכלני סיטי ממשיכים להיות אופטימיים ביחס לצמיחה הגלובאלית, ומעלים זה החודש השלישי ברציפות את תחזית הצמיחה שלהם לכלכלה העולמית.

בסיטי צופים צמיחה של 2.6% ב-2012, לעומת תחזית של 2.5% בחודש שעבר, וב-2013 - צמיחה של 3%, בדומה לתחזית של חודש מארס.

בסקירה של כלכלני הבנק, מצויין כי על אף ההערכה כי גוש האירו יסבול ממיתון השנה, הם מעלים את תחזית הצמיחה גם לאיזור האירו וגם ליפן. עם זאת, הם מציינים כי הצמיחה הגלובאלית צפויה לפספס את תחזית קרן המטבע הבינלאומית.

כפי שחוזים כלכלנים רבים בימים אלה, גם בסיטי צופים כי "ספרד תכנס לתוכנית של ה'טרויקה' (קרן המטבע, הבנק המרכזי האירופי והאיחוד האירופי) השנה, שככל הנראה תתמקד בהזרמת הון ובנייה מחדש של הבנקים". עוד מעריכים בסיטי כי גם פורטוגל ואירלנד יזדקקו לתוכנית חילוץ נוספת, בדומה ליוון, כאשר גם התחזית הכלכלית של איטליה חלשה.

עוד צופים בסיטי כי הבנקים המרכזיים ישמרו על מדיניות "קלה על ההדק" וכי הבנק המרכזי האירופי ישיק תוכנית הלוואות נוספת אם לא יותר מכך, ויוריד את הריבית לפחות פעם אחת עד אמצע 2013.

באשר לתוכנית רכישות נוספת על ידי הפדרל ריזרב, טוענים בסיטי כי בכירי הבנק הרגיעו את השווקים, אולם בשל העובדה כי הצמיחה עשויה לאכזב השנה, האפשרות עדיין על השולחן.

יוון תקבל העלאת דירוג, מעריכים בבנק, אולם תאלץ לבצע הסדרי חוב נוספים בהמשך. דירוגן של איטליה, ספרד, אירלנד ופורטוגל ייפגע השנה, ובמהלך 2-3 השנים הבאות נראה הורדות נוספות, כולל של יפן וארה"ב. עוד מעריכים בסיטי כי מודי'ס תציב את דירוגה של צרפת תחת תחזית שלילית עם אפשרות להורדת דירוג בסתיו, ומציינים כי לא יהיו מופתעים אם גם בריטניה תספוג הורדת דירוג.