אנליסטים מגיבים לדוח מלאנוקס: לאן קופצים מחירי היעד?

יונתן קרייזמן מכלל פיננסים: נותרים בהמלצת 'קניה' ומעלים את מחיר היעד ל-57 דולר למניה ■ רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE בהראל פיננסים, מעלה את מחיר היעד ל-58 דולר

חברת ההיי-טק מלאנוקס פרסמה הלילה דוחות חזקים לרבעון הראשון של 2012 והיכתה בגדול את התחזיות. יותר מכך, החברה אף פרסמה תחזית מכירות חזקה מאוד לרבעון השני של השנה.

האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים כותב הבוקר כי "מלאנוקס הופכת לאחד מסיפורי הצמיחה הבולטים בסקטור הטכנולוגיה. אנו נותרים בהמלצת 'קניה' ומעלים את מחיר היעד ל-57 דולר למניה".

הנהלת מלאנוקס ציינה ביקושים חזקים במיוחד בתחומי ה-Web 2.0, Big-Data ומחשוב ענן. זאת בנוסף לשני פרויקטים גדולים בתחום ה-HPC. "להערכתנו פרוייקט אוניברסיטאי בארה"ב ופרוייקט נוסף בגרמניה עם אוניברסיטת LRZ ובשיתוף עם IBM. טכנולוגיית ה-FDR כבר מייצגת 31% מההכנסות. בנוסף להכנסות המרשימות, הרווח הגולמי ברבעון היה גבוה במיוחד - 70%. מה ששיקף אימוץ משמעותי של טכנולוגיית אינפיניבנד במהירות 56Gb/s (כ-31% מההכנסות מול 14% ברבעון הקודם) הנמכרת בפרמיה של 15%-30% לעומת 40Gb/s".

מכירות ה-40Gb/s עמדו על 31% מההכנסות לעומת 57% ומכירות ה-10GbE עמדו על 10% לעומת 15% ברבעון 4Q11. במהלך הרבעון מלאנוקס נהנתה משיעור מס נמוך של 4.2%.

2012 מסתמנת כשנת פריצה למלאנוקס. "לאור התוצאות החזקות, והצפי לכניסה מאסיבית יותר של מלאנוקס לשווקי ה-Big-Data והאחסון בהמשך השנה, אנו מעדכנים את תחזיותינו לשנים 2012 ו-2013. עבור עבור 2012 כולה אנו צופים מכירות ו-EPS של כ-430 מיליון דולר ורווח של 2.29 דולר למניה ועבור 2013 מכירות של כ-476 מיליון דולר ורווח של 2.47 דולר למניה", אומר קרייזמן.

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, מציין הבוקר בתגובה לתוצאות של מלאנוקס כי "התוצאות של מלאנוקס לרבעון הראשון של השנה היו מעולות ועקפו את התחזיות בכל פרמטר בצורה משמעותית. החדשות הטובות הן שההמשך הולך להיות עוד יותר טוב מזה, כאשר הרבעון השני צפוי להיות חזק במיוחד בזכות פרויקטים גדולים שקשורים להטמעת מערכות מבוססות שבב ה-Romley של אינטל".

"ברבעון הזה קו המוצרים המהיר של מלאנוקס (FDR) עשה קפיצת מדרגה מבחינת מכירות ואנחנו מעריכים כי הקצב הזה ימשך גם ברבעונים הקרובים. אנחנו חוזרים על המלצת 'תשואת יתר' ומעלים את מחיר היעד ל-58 דולר למניה מ-45 דולר בעדכון הקודם, וזאת על רקע הצמיחה הגבוהה של החברה והיכולת לתרגם את הצמיחה הזאת לקצב עליה גבוה עוד יותר בשורה התחתונה".

אביעד שימון מפסגות מציין כי "תחזיות החברה להכנסות ברבעון השני גבוהות משמעותית מהצפי המוקדם, עקב הכנסות מוגברות מפרויקט Romley של אינטל. פתרונותיה של החברה מספקים מענה לאתגרים הרבים הניצבים בפני ארגונים בעידן ה-big data וכבר ניכרת הטמעה מוצלחת בפרויקטים גדולים של לקוחות ה-OEM העיקריות. לפיכך, אנו מעלים את המלצתנו ל'קניה' במחיר יעד של 58 דולר".