"באמצעות סבלנות ופוזיציית שורט אחת גרפתי רווח של 90%"

קודי ווילארד, כותב הבלוג הפופולרי "The Cody Word" מקדש את ערך הסבלנות בכל הנוגע להשקעות ותאר כיצד הסבלנות השתלמה לו ובאמצעות פוזיציית שורט שהחזיק במשך שנה הוא גרף רווחים של כ- 90%

קודי ווילארד, מנהל קרן גידור וכותב הבלוג הפופולרי "The Cody Word" מסביר בפוסט שכתב היום (ה') מדוע ערך הסבלנות כל כך משתלם בכל הנוגע לתהליך ההשקעות. בהמשך הפוסט, כתב ווילארד, שרכש את מניית אפל לפני כעשור במחיר של 7 דולר ועדיין מחזיק בה, את התהליך שהוביל אותו לפתוח פוזיציית שורט על מניה ולסגור אותה לאחר שנה עם רווח של יותר מ-90%, כאשר המניה צנחה.

"ג'ים קרמר אמר לי פעם באחת מהשיחות שניהלנו: 'תהמר הרבה כאשר הסיכויים הם לטובתך, תפחית את ההימורים כאשר קיים ספק לגרוף רווחים מהפוזיציה, ותישאר בחוץ אם אתה לא אוהב את המצב בשווקים'", מסביר ווילארד.

ווילארד מסביר שאחת התכונות החשובות שאצל הסוחרים והמשקיעים הפרטיים היא סבלנות. "לפעמים לשבת על הגדר ולחכות זה פוזיציה בפני עצמה, ולפעמים עדיף ורצוי לחכות שהשווקים יספקו הזדמנויות טובות יותר, מאשר להיכנס למצב שבו רוב הסיכויים הם לרעתך".

ווילארד מעניק כדוגמא שבה הסבלנות השתלמה לו, את אחת מפוזיציות השורט שהוא פתח לפני כשנה על אחת המניות שעליה הוא "הימר". ווילארד פתח לפני כשנה פוזיצית שורט על מניית A123 (סימול: AONE) ואמש הוא יצא מהפוזיציה הזו והכריז ניצחון כאשר גרף רווחים בשיעור של כ-90%.

"זאת הייתה אחת מפוזיציות השורט הטובות בקריירה שלי", הצהיר ווילארד, שהימר על קריסה בסקטור האנרגיה הסולארית וסימן את החברה הזו כאחת מהחברות הצפויות לרשום ירידות חדות. ווילארד נימק את החלטתו וטען אז כי תקציבי הממשלה לתחום הסולארי הפסיקו ולכן חברות רבות העסוקות בתחום זה עתידות לקרוס.

ווילארד רכש (או יותר נכון מכר) את המניה במחיר של 10 דולרים וסגר את הפוזיציה אמש במחיר של 97 סנט. (ירידה של יותר מ-90%) "אני מעריך שהחברה תזדקק לגייס הון נוסף או להכריז על חדלות פרעון". מוסיף ווילארד ומסמן את יעד השורט הבא שלו, חברת אפולו (סימול: APOL) והחברה הפיננסית LPS. "תהיו סבלניים והתיק השקעות שלכם יתגמל אתכם בהתאם", אומר ווילארד. האם הוא ימשיך להכות את השווקים גם בהמשך?