מחזיקי אג"ח מסדרת כ"ה מגיבים על ההצעה של תשובה

הנציג של מחזיקי האג"ח טוען שההטבות שנתן תשובה במהלך הפגישה אתמול הינם רק חלק מהמשא ומתן ולא הסכם סופי ■ מציעים למנות משקיף לחברה באופן מיידי

יום לאחר הפגישה שהתקיימה בין בעל השליטה בקבוצה דלק יצחק תשובה לבין נציגי הגופים המוסדיים בעניין הסדר החוב של דלק נדל"ן, מפרסמים היום מחזיקי סדרת האג"ח כ"ה, באמצעות יועץ התקשורת של הקבוצה איתי בן חורין, את תגובתם להסכם המתגבש בין הצדדים.

בהודעה שפרסמו היום מברכים מחזיקי האג"ח מסדרת כ"ה על המתווה שסוכם עליו בתום הפגישה אתמול שנמשכה כ-5 שעות. בהודעה שלהם טוענים שהפגישה אתמול וההסכם המתגבש הם ההכוחה לכך ש"הספין על פיו הפירוק יעשה לו (יצחק תשובה -פ.מ) רק טוב וכי אין לו התנגדות להליך הפירוק נכשל", כך לפי לשון ההודעה שפרסם בן חורין.

בהודעה מודיעים מחזיקי האג"ח מסדרת כ"ה שהם מוכנים לשתף פעולה לקידום המהלך והם יהיו מוכנים לוויתורים כל עוד "אין נסיגה מהעקרונות המנחים אשר נועדו להבטיח הסדר ראוי והוגן". כלומר, הנציגים מודיעים בכך ש"ההסכם" שהתקבל אתמול הינו בגדר הצגת עמדה ולא הסכם סופי בין קבוצת דלק למחזיקי האג"ח. בהודעה צויין במפורשות שההבנות שהגיעו אליהם הצדדים אתמול עדיין לא התקבלו על ידי נציגויות מחזיקי האג"ח.

"נציגות כ"ה פונה לצדדים כולם שנית ומציעה להגיע להסכמה וולונטרית למינוי משקיף לחברה באופן מיידי", הציע בן חורין בשם מחזיקי האג"ח של סדרת כ"ה. "משקיף כאמור יהיה ללא סמכויות ניהול אך יאפשר לחברה להוכיח את טענתה כי היא פועלת בשקיפות ובהגינות. מינוי מיידי של משקיף, יאפשר לצדדים את פרק הזמן (הקצר) הדרוש לשם השלמת המו"מ על הסדר מוסכם".

במהלך הפגישה שנערכה אתמול במשרדי חברת הראל ביטוח ברמת גן, הסכים תשובה להעניק למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן אפסייד של 2% עד 2.5% ממניות קבוצת דלק אם השווי שלהן יעלה מעל לשווי מסוים שייקבע - כלומר השתתפות של מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ברווחים עתידים מהגז. בנסוף, מחזיקי האג"ח יקבלו תשלום במזומן של 53 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל כפי שנקבע בעבר. עדיין נותרו פערים בין הצדדים בעיקר לגבי גובה הריבית שתושלם על האג"ח החדשות והפערים בין הצדדים עומדים כרגע על 2%.

בפגישה השתתפו יצחק תשובה, נציגו עידן וולס, מנכ"ל דלק נדל"ן, ערן מיטל, שרון חינקיס ממגדל שוקי הון, יוני טל ממנורה-מבטחים ואמיר הסל מהראל. הפגישה נעשתה עם נציגי סדרות האג"ח, אך ללא עורכי דין לבקשת תשובה.