ביה"ד העליון של ההתאחדות ידון שוב בעונש של מכבי פ"ת

בעקבות המשך האירועים האלימים בכדורגל, החליטו משפטני ההתאחדות לקיים דיון נוסף, על מנת "לקבוע הלכה מנחה בעניין מועד יישום ענישה של הפחתת נקודות"

ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (שבת) כי תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, והיועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד משה אביבי, יבקשו בדחיפות מנשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לקיים דיון נוסף בעניין עונש הפחתת 3 נקודות הליגה של מכבי פ"ת, בהרכב דיינים מורחב, בבית הדין העליון של ההתאחדות.

זאת לאחר שבתחילת השבוע החליט ביה"ד העליון לדחות את ביצוע העונש לעונה הבאה, שכזכור הושת על פ"ת בעקבות התגרה האלימה שבה היו מעורבים בעלי תפקידים במועדון במשחק מול הפועל חיפה ב-31 במארס.

מההתאחדות נמסר כי בעקבות אירועי אתמול, במסגרתם התפרצה קטטה המונית נוספת של שחקנים ובעלי תפקידים במשחק הליגה הלאומית בין הפועל ר"ג לבני לוד, שהובילה לביטול מחזור המשחקים בסוף השבוע בשתי הליגות הראשונות, דרוש דיון נוסף בנושא העונש של פ"ת, על מנת לדון במועד יישום עונש הפחתת נקודות. בית הדין העליון יידרש לקבוע הלכה מנחה וברורה לגבי מועד יישום ענישה בתקופה רגישה של סיום עונת משחקים, המשפיעה על עליות, ירידות, קביעת אלופה וכדומה (הפועל ר"ג ובני לוד מעורבות במאבקי העלייה לליגת העל). רק לאחר הדיון הנוסף בעניין פ"ת, יועמדו גם ר"ג ולוד לדין משמעתי בהתאחדות.

יש לציין כי עוד בטרם החלה התגרה במשחק בין הפועל ר"ג לבני לוד, הגישה אתמול תנועת אומ"ץ לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עו"ד אבינועם מגן ועו"ד אפי מיכאלי, בקשת צו עשה נגד ההתאחדות לכדורגל לקיומו של דיון נוסף בעניינה של מכבי פ"ת.

בבקשה, מצוינים סעיפים בתקנון ביה"ד העליון של ההתאחדות, המאפשרים לתובע ההתאחדות לבקש מנשיאות ביה"ד של ההתאחדות קיום דיון נוסף בהחלטה שהיא "מעוררת סוגיה משפטית שיש בה מן החידוש, ומצריכה קביעת הלכה עקרונית". בהתאחדות הדגישו היום כי הבקשה לדיון נוסף "מוגשת לפנים משורת הדין, שכן לא התקיימו במלואם התנאים הקבועים בתקנון בית הדין העליון לקיום דיון נוסף".