תביעה נגד סיטיגרופ: "הבונוסים לא תואמים את הביצועים"

מחזיק מניות בבנק טוען שביצועי הבנק בשנת 2011 לא מצדיק תשלום בונוסים בסכום כולל של 54 מיליון דולר לבכירים ■ גם רוב מחזיקי המניות שותפים להרגשה הזאת כפי שעולה מאסיפת מחזיקי המניות

מנכ"ל בנק סיטיגרופ ויקראם פנדיט ובכירי נוספים בבנקים עומדים בפני תביעה חדשה מצד מחזיק מניות בבנק בטענה שהבונסוים שהם קיבלו בשנת 2011 היום מנופחים ולא תואמים את הביצועים של הבנק.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן שבניו יורק נטען שמנהלי הבנק הפרו את חובת האמון שלהם כלפי המשקיעים לאחר שהעניקו בונוסים למנהלים הבכירים של הבנק בשווי כולל של 54 מיליון דולר בשנת 2011 שכוללים בין היתר בונוס של 15 מיליון דולר למנכ"ל הבנק, בעוד שהביצועים של הבנק במהלך השנה לא מצדיקים את הבונוסים הללו.

במהלך אסיפת מחזיקי המניות השנתית של הבנק שהתקיימה ביום שלישי האחרון, 55% ממחזיקי המניות הצביעו נגד חבילת הבונוסים שקיבל פנדט, בהצבעה שנועדה לבדוק את הלך הרוח בקרב מחזיקי המניות של הבנק לגבי חבילת הבונוסים שקיבלה הבכירים, אולם ההצבעה הזאת אינה מחייבת. מדובר בפעם הראשונה שבה מחזיקי מניות של בנק גדול בארה"ב דוחים את חבילת הבונוסים לבכירים של הבנק.

"ההצבעה של יום שלישי מרמזת על כך שמחזיקי המניות של הבנק לא מרוצים מתהליך קבלת ההחלטות של מועצת המנהלים של הבנק כמו גם אמינות ודיוק ההודעות לציבור של המועצה", כך נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט על ידי סטנלי מוסקל.

"הבנק יבקש מבית המשפט לדחות על הסף את התביעה שהוגשה נגדו, בהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט בנושאים דומים, מכיוון שהיא אינה מבוססת", אמרה שנון בל, הדוברת של הבנק. "מועצת המנהלים לוקחת ברצינות רבה את תוצאות ההצבעה של מחזיקי המניות ביום שלישי והם ידונו עם נציגי מחזיקי המניות לגבי החששות שלהם".