שותפויות "לוויתן" יגדילו עתודות הגז ב-3-4 TCF

הערכות בשוק האנרגיה: ייתכן שמדובר בגז באיכות טובה יותר מזה שהתגלה עד כה ■ שותפות "לוויתן" צפויות לדווח בקרוב על קידוח הנפט ■ דיווחים בתקשורת הזרה: השותפויות ב"לוויתן" עשויות למכור זכויות על מנת לממן את המשך הקידוח

בעוד המשקיעים ממתינים לעדכון מקידוח הנפט מ"לוויתן", ל"גלובס" נודע כי השותפות למאגר, שכבר הוכרז כתגלית גז, עתידות להגדיל את עתודות הגז ב-3-4 טריליון רגל מעוקב (TCF) נוספים.

בדצמבר האחרון הגדילה נובל אנרג'י, השותפה האמריקנית של אבנר , דלק קידוחים ורציו , את עתודות הגז במאגר ל-17 TCF מ-16 TCF. כעת, כאמור, אמורות עתודות הגז ב"לוויתן" לגדול ל-20-21 TCF גז טבעי.

על פי הערכות בשוק האנרגיה, ייתכן כי מדובר בגז באיכות טובה יותר מזה שהתגלה בשכבות העליונות של המאגר - גז אשר בגינו כבר הוכרז "לוויתן" כתגלית הגז הגדולה ביותר של העשור.

עוד עולה מהערכות בשוק, כי ייתכן שב"לוויתן 1", הוא קידוח הנפט, נמצא לפחות מאגר קונדנסט אחד. מאגר קונדנסט הוא מאגר גז נוזלי מעובה.

נזכיר כי באמצע ינואר השנה חתכו השותפות את פוטנציאל הנפט בקידוח - עדכון אשר לו ממתינים כאמור המשקיעים כעת - ל-600 מיליון חביות. על פי ההודעה האמורה, נמצאים בשכבות העומק ב"לוויתן" שני פרוספקטים בגודל כמעט זהה העשויים להכיל נפט וגז טבעי בכמויות משמעותיות: הראשון עשוי להכיל 285 מיליון חביות והשני עשוי להכיל 280 מיליון חביות נפט ו-2 TCF. האפסייד (P10) של המאגרים הוא למציאת 1.2 מיליארד חביות נפט, ו-560 מיליון חביות.

דיווח: השותפות ב"לוויתן" מבקשות למכור נתחים מהזכויות בקידוח

נציין כי בסוף השבוע דווח בתקשורת הזרה כי השותפים ב"לוויתן" עשויים למכור נתחים מהזכויות במאגר על מנת לממן את המשך פיתוחו. עוד דווח כי השותפות בראשות נובל אנרג'י שכרו את שירותיו של בנק סיטי על מנת למצוא שותף אחד או יותר.

המטרה השנייה למכירת הזכויות נובעת מהרצון בשותף בעל ניסיון בהנזלת גז (LNG), שכן חלק גדול מ"לוויתן" עתיד להיות מיועד ליצוא. על פי הדיווח, בין השותפים הפוטנציאליים ניתן למצוא את ענקית האנרגיה הרוסית "גזפרום" וחברת "גז דה פראנס סואז" הצרפתית.

גם בדוחות הכספיים השנתיים של דלק קידוחים ואבנר נאמר כי הן מחפשות שותף אסטרטגי ל"לוויתן".