פירוק הטריפל של הוט: חילוקי דעות במשרד התקשורת

האם ההודעה על הכוונה לפרק את הטריפל של הוט הייתה מוקדמת מדי? ■ במשרד יחשבו שוב אם להכניס את פירוק הטריפל למסמך המדיניות או לטפל בסוגיה בנפרד

נדמה כי ההודעה המוקדמת על הכוונה "לפרק" את חבילת הטריפל של הוט הייתה מוקדמת מדי. על-פי כל הסימנים, נראה כי הולכת להיות חשיבה מחודשת סביב העניין במשרד התקשורת - האם להכניס את פירוק הטריפל למסמך המדיניות או לטפל בסוגיה בנפרד.

גורמים שונים המקורבים לנושא אומרים היום (א') כי ייתכן שחלה תזוזה או שינוי בעמדות של חלק מהגורמים המקצועיים, ולכן נייר המדיניות טרם התפרסם.

על-פי הערכות, חלק מהגורמים המקצועיים הבינו שדווקא הטריפל של הוט מסייע לרעיון המוביל של דחיפת הוט להסכמה על הפחתה במחירי התשתיות שלה, ואם יציבו לה כתנאי להציע הנחות בתמורה לשימוש בתשתיות תוך כדי קציבת זמן שאם לא תעשה כן אזי יפורק הטריפל שלה - זה יכול להיות יותר אפקטיבי מאשר לדרוש פירוק הטריפל כעת.

בכל מקרה, ישנן עדיין אי-הסכמות בין הדרגים המקצועיים ולכן הנושא לא נסגר עדיין. גם העובדה ששר התקשורת משה כחלון נמצא בחו"ל תוביל לכך שהנייר הסופי יפורסם בימים הקרובים ולא כפי שהוערך שיקרה עד סוף השבוע שעבר.

נדגיש גם כי בכל מקרה, סוגית הטריפל של הוט חייבת לצאת לשימוע ציבורי כך שעדיין רחוקה הדרך מביטול או מפירוק של חבילת הטריפל.