בג"ץ, לא ברק

על איזה ציבור ועל איזו גזירה הוא מדבר גלעד ארדן כשהוא מגנה את פינוי עמונה

בימין מאשימים את אהוד ברק בפרשת פינוי גבעת האולפנה, למרות שנתניהו, כראש הממשלה, הוא האחראי העליון לכל החלטותיה ומעשיה. עליו מוכנים אמיצי הליכוד לומר רק שהם בטוחים שמהלכי ברק אינם על דעתו. ואללה? מה עוד הוא לא יודע על מה שקורה במדינה?

החלום המתוק שלי

אין צורך להתרשם מהאיומים של שרי הימין. ברגע שיועמדו בפני עובדה, ימשיכו שרים אלה בתחביב האיומים והצעקנות - אבל מתוך הממשלה, כמובן. שאלה אחרת היא למה נתניהו צריך שרים כאלה אצלו. למה הוא לא מראה את הדלת למשה יעלון, למשל, שהגיע לפוליטיקה בזכותו, בלי שום נכסים אלקטוראליים משלו, ועכשיו (וגם בעבר) הוא קורא להתעלם מהחלטת בג"ץ.

מהפכה של ממש הייתה עוברת על האינטגריטי של ניהול השלטון בישראל, אם נתניהו היה מודיע ליעלון כך: שר בממשלה מתוקנת לא יכול להטיף להתעלמות מפסיקה של בית המשפט. חוץ מזה, שרים מחויבים נאמנות להחלטות הממשלה, או לפרוש ממנה. אלמנטרי, אדון יעלון. לכן אני, נתניהו, החלטתי לא לאפשר יותר את המצב הקיים. (רגע, איפה אני? נראה ששקעתי בתרדמה. כמה חבל להתעורר מחלום מתוק כזה).

שיקול פוליטי?!?!

אחת ההאשמות המשעשעות ביותר היא לומר על פוליטיקאי שהוא מונע על ידי "שיקולים פוליטיים". ההאשמה הנוראה הזאת מוטחת בברק על ידי יעלונים שונים, שמעולם לא עשו שיקול פוליטי אחד.

החבר'ה האלה, אנשי הצבא לשעבר, עשו, ועושים, שיקולים כאלה לא רק בחיים הפוליטיים, אלא גם בתפקידיהם השונים בצבא, כך שהם יודעים על מה הם מדברים.

מכיוון שכולם שוקלים אותו הדבר, השאלה אינה מה השיקול, אלא מה המהלך. אם המהלך נכון וראוי, מה משנה המניע שלו? וכאן יש מצב נדיר של שחור ולבן מובהק.

יש פסיקה של בג"ץ לפינוי גבעת האולפנה עד 1 במאי. היעלונים והארדנים ושכמותם דורשים להתעלם מהפסיקה. ברק ושכמותו אומרים יש לציית (צריך לקוות שברק לא יעשה פתאום תפנית, מכיוון שהדיבור שלו בעניין זה די מגומגם, כדרכו). אז מאי נפקא מינה שיקולים פוליטיים, כאשר הם עומדים מול פסיקה משפטית בכלל, ושל בית המשפט העליון בפרט?

הגזירה של ארדן

ארדן - השר ארדן - קבע בביטחון כי שכונת האולפנה לא תפונה "משום שזו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה". על איזה ציבור, ועל איזו גזירה הוא מדבר? ציבור דמוקרטי ושוחר חוק לא יוכל להשלים עם הגזירה שממשלה ושרים יבזו את החוק ואת המוסד השיפוטי העליון במדינה. לזה מתכוון חבר הממשלה?

שימו לב לטוקבקיסטים

אם תטרחו לקרוא את הטוקבקים למאמר זה, תראו איך חבורת של מתלהמים מתנפלת עלי שאני "שמאלני", שזה הכינוי המקובל אצל מתלהמי הימין למי שקורא לכיבוד החוק. דעה לגופו של עניין? לא בבית ספרם של ההזויים, מימין ומשמאל.