מועמד חדש ומפתיע לממונה על השכר: עו''ד קובי אמסלם

אחרי התלבטויות רבות, שר האוצר הכריע כי הממונה על השכר ויחסי עבודה הבא יהיה מועמד פנימי מתוך האגף

אחרי התלבטויות רבות, שר האוצר, יובל שטייניץ, הכריע כי הממונה על השכר ויחסי עבודה הבא יהיה מועמד פנימי מתוך האגף. רשימת השמות נסגרה סופית, וההכרעה צפויה ליפול עוד השבוע.

עתה מתנהל קרב ראש בראש, בין המשנה לממונה, ברק שטרוסברג, לבין מועמד חדש ומפתיע שהצטרף למירוץ - היועץ המשפטי של האגף, עו''ד קובי אמסלם. כמו כן, המשנה הוותיק, אהרון (אהרל'ה) עוזיאלי, עדיין במרוץ, אך הוא בעל סיכויים נמוכים יותר.

תהפוכות בדרך

לכל אחד מהמועמדים היתרונות שלו: שטרוסברג (39), המשנה לממונה הפורש בשבוע הבא, אילן לוין, מחזיק את התיקים הכבדים ביותר באגף - לרבות חברת חשמל, הנמלים ורשות השידור - וזוכה לתמיכתו של הממונה הפורש; אמסלם (44), שעובד באגף זה 4.5 שנים, אמנם רכש את ניסיונו בפרקליטות, במחלקה לסכסוכי עבודה, אך נהנה מראייה כוללת, הואיל ואין הסכם שכר שלא עובר תחת ידיו; עוזיאלי (59), הוותיק והמנוסה מכולם, עובד באגף זה 18 שנה בקירוב.

מינויו של הממונה על השכר הנוכחי עבר כבר כמה תהפוכות: ראשית, ניסה שטייניץ למנות בוגר אוצר משוחרר, כגון ליאור אגאי, שהיה בכיר בחשכ''ל, או רותם פלג, סגן הממונה על התקציבים שמונה לבסוף למנכ''ל המשרד לביטחון הפנים.

בראשית אפריל נחשף ב"גלובס" כי מקורבים לשטייניץ מנסים לקדם מינוי פוליטי של בכיר בליכוד. פרסום כוונות אלו, ומינוי אותו בכיר לתפקיד אחר, חייבו את שטייניץ לחזור לרשימת המועמדים בעלי רקע באוצר. ההכרעה נפלה בסוף השבוע, שכן עד לפני ימים ספורים, המשיך שטייניץ לבדוק ולראיין מועמדים חיצוניים - האחרון היה סמנכ''ל הכספים של תאגיד רשות שדות התעופה, צחי חבושה. היתרון הבולט של מינוי מועמד פנימי נעוץ בכך שכמעט ולא יצריך חפיפה ארוכה, הואיל וכל המועמדים בקיאים מאוד במהות התפקיד, באתגרים ובמשימות.