סגן מנהל מחלקת המחקר של ב"י פורש מתפקידו

סטרבצ'ינסקי מבצע המהלך אחרי 20 שנה בבנק ■ הסיבה: אי מינויו למנהל ■ יצטרף לאקדמיה

ד''ר מישל סטרבצ'ינסקי, המשנה למנהל מחלקת המחקר של בנק ישראל, ביקש היום (א') מנגיד בנק ישראל סטנלי פישר, לסיים את תפקידו, כך נודע ל"גלובס".

בשלב זה, הוא ימשיך לכהן בתפקידו עד שימצא לו מחליפו. עוד נודע כי ביום ה' האחרון אושר מינוי של סטרבצ'ינסקי כפרופסור חבר בחוג לכלכלה של ביה"ס למדיניות ציבורית על שם פדרמן של האוניברסיטה העברית בירושלים, בניהולו של פרופ' מומי דהן.

סטרבצ'ינסקי היה מועמד מוביל להתמנות למנהל מחלקת המחקר בבנק, עת מונתה ד''ר קרנית פלוג למשנה לנגיד. אך בניגוד לציפיות, היה זה פרופ' נתן סוזמן שמונה לתפקיד, על אף שסוזמן מעולם לא עבד בבנק. סטרבצ'ינסקי הגיע לבנק ישראל לפי 20 שנה, כאשר במהלך עבודתו במוסד השלים פוסט-דוקטורט באוניברסיטת M.I.T. בארה"ב. בשנת 2000 מונה לסגן מנהל מחלקת המחקר, ובשנת 2008 מונה למשנה לנגיד.

במסגרת תפקידו היה אחראי סטרבצ'ינסקי על התקציב הלאומי מטעם בנק ישראל, ניהול משותף של דו"ח בנק ישראל, ומנהל קבוצת המחקר הבודקת את ההצלחה וההשלכות של יישום תכנית "מענק הכנסה" ("מס הכנסה שלילי"). כמו-כן הוא ניהל את הצוות הכלכלי במסגרת תהליך הכניסה של ישראל לארגון ה-OECD.

שיתוף הפעולה בין סטרבצ'ינסקי לדהן הוא עתיק יומין ואף הוכיח את עצמו: יחד פרסמו מאמרים רבים, ביניהם, אחד שזכה לפרסום בג'ורנאל הכלכלי היוקרתי בעולם, American Economic Review, העוסק בשאלה מהו המיסוי אופטימאלי לעשירים. במאמר חדש שעומד להתפרסם השנה, השניים מצאו שהמס האופטימאלי לעשירים ביותר בחברה יכול להגיע עד ל-60%.