בדיקת "גלובס": כמה יעלה לעשות על האש ביום העצמאות?

מאות שקלים מוציאה כל משפחה ביום העצמאות על בשרים, סלטים, פיתות ומנגל ■ איפה כדאי להצטייד בערכת "על האש"? ■ בדיקת המרכז למחקרים צרכניים מגלה פערי מחירים לא גבוהים של כ-10% בין הרשתות ■ חנויות הנוחות יותר יקרות

מה תעלה חבילת המנגל האולטימטיבית? מסתבר שגם כאן, בדיוק כמו בסל לפסח, יש פערי מחירים בין הרשתות, וחשוב להשוות מחירים. כך למשל, במתחם סגולה-ראש-העין נמצא הסל הזול ברשת חצי חינם, ואילו הסל היקר בשופרסל דיל - כך לפי בדיקה שביצע עבור "גלובס" המרכז למחקרים צרכניים בהנהלת דוד עידן.

סך הסל - שכלל סלטים (חומוס, טחינה, וכדומה), שתייה (מים, קוקה-קולה, תה קר), פיתות, כלים חד-פעמיים, בירות ובשר טרי וקפוא (עוף, נקניקיות) - נע בין 305 ל-333 שקל, כאשר מדובר בפער של 10% בין המחיר הזול ליקר.

הפערים, יש לציין אינם דרמטיים: בחצי חינם עמד הסל על 304 שקל, ברמי לוי הסתכם סל זהה בכ-312 שקל, במחסני כמעט חינם - 318 שקל, במגה בול - 325 שקל, ובשופרסל דיל - כ-333 שקל.

חשוב להוסיף כי מחירי הסל מתייחסים למוצר יחיד בכל קטגוריה, אך בפועל רוב סלי הקנייה כוללים כמה יחידות (סלטים, שתייה, מארזי בשר), כך שהפערים של 10% לפי הבדיקה שכאן נאמדים ב-30 שקל, יגדלו בהתאמה ובאופן יחסי לסך הסל בפועל.

מעבר להשוואת המחירים הנקודתית, חשוב לשים לב היטב למבצעים, שכן אלה יכולים להטות את הכף. בכל הרשתות תמצאו מבצעים על מוצרי החג: מגחלים ועד צלחות חד-פעמיות.

חנויות נוחות

בחנויות הנוחות בתחנות דלק אפשר למצוא כמעט את כל מה שצריך בדרך לנפנוף. אמנם בדרך-כלל המחירים שם גבוהים ביחס למחירים ברשתות, אבל מבצעי יום העצמאות לא רעים ביחס למחירי השגרה בחנויות אלה. למשל, באלונית בין המבצעים, שתי שקיות מרשמלו ב-10 שקל (לעומת כ-6.50 שקלים המחיר ליחידה בסופר).

סלטים: אין חוקיות, יש מבצעים

4 סוגי סלטים נכללו בבדיקה, והמסקנה היא שאין רשת שמתקבלת כזולה או כיקרה בקטגוריה זו: חומוס צבר 1 ק"ג היה הזול ביותר בסניף של שופרסל דיל (12 שקל), וטחינה מסדרת הסלטים של רפי כהן לצבר הייתה היקרה בשופרסל דיל (15 שקל). אותה טחינה הייתה הזולה ביותר במגה בול (13.50 שקל) - לעומת סלט המטבוחה של רפי כהן, שהיה דווקא היה בסניף מגה בול (15.80 שקל).

המחיר הזה יירד עם מיצוי המבצעים ברשתות: בשופרסל דיל למשל יש מבצע 2+1 על סלטים שונים, בחצי חינם המבצע מתייחס לסלטי צבר. במגה בול מגוון סלטי מיקי ב-6 שקלים. לחברי המועדון במחסני כמעט חינם, 4 סלטי הבית ב-20 שקל.

המבצעים על הסלטים הגיעו גם לחנויות הנוחות: שני סלטי אחלה (250 גרם) נמכרים ב-yellow ב-15 שקל (7.50 שקלים ליחידה, לעומת כ-7 שקלים בסופר).

פיתות: רמי לוי הכי זול

במארז של 10 פיתות נמצאו הבדלים: 8 שקל אצל רמי לוי, לעומת 12.50 שקל בשופרסל דיל (פער של כ-40%).

שתייה קלה - מחירים דומים

ברשתות השיווק המחיר לבקבוק קוקה-קולה 1.5 ליטר נע בין 5.50 שקל ל-6 שקלים, ובקבוק תה קר של נסטי - 6.50-7 שקלים. ב-yellow מעט יקר יותר - בקבוק קוקה-קולה נמכר במבצע של שתי יחידות ב-15 שקל, כלומר 7.50 שקלים ליחידה (לעומת כ-5.50 בסופר).

שישיית מים של עין גדי נמכרת ב-11 שקל בכל החנויות שנבדקו, למעט במחסני כמעט חינם, שם המחיר הוא 12 שקל. גם בקטגוריות המשקאות הקלים יש מבצעי כמות ברוב הרשתות, לדוגמה 3 בקבוקי שתייה ב-13-12 שקל במגה בול.

בשר: מבצעים רבים

חבילת נקניקיות, המתאבן הרשמי של החג, נמכרת במחיר דומה של 27-28 שקל בכל הסניפים שנבדקו (1 ק"ג טירת צבי). בנקניקיות ויינר של זוגלובק 400 גרם נמצאו הבדלים: המחיר בשופרסל דיל עמד על 15 שקל, לעומת 10 שקלים ברמי לוי ובחצי חינם.

חבילת המבורגרים של זוגלובק נמכרת במחיר דומה של כ-20 שקל בכל 5 הסניפים. מבצעים מגוונים על מוצרים דומים: 15 שקל למארז המבורגר של טיבון ויל במגה בול, 17 שקל לקבב אל גאוצ'ו בשופרסל דיל, ובמחסני כמעט חינם מרבית המותגים ב-15 שקל ליחידה בקניית זוג (זוגלובק, אל גאוצ'ו, נטו). בחצי חינם מעדני הטלה במבצע 2+1.

עוף: הרבה מאוד מבצעים

סקירת המחירים כללה מוצרי עוף בתצורות שונות: כנפיים, עוף טחון וחזה עוף טרי. שניים מבין 3 המוצרים היו הזולים ברמי לוי: כנפי עוף ב-9 שקלים לק"ג, לעומת ב-13 שקל בשופרסל דיל, ועוף טחון ב-26 שקל לעומת ב-35 שקל במגה בול. חזה עוף טרי היה זול בחצי חינם - 25 שקל לק"ג, לעומת 30 שקל אצל רמי לוי. במחלקה זו המבצעים מרובים.

בירות: פער גדול

וליד הבשר, המשקה האולטימטיבי הוא בירה. המחירים הזולים נתונים למבצעים נקודתיים: למשל ברמי לוי שישיית מכבי נמכרת במבצע של 25.50 שקל, במגה בול המבצע מוביל את המחיר ל-27 שקל, ובשופרסל דיל המחיר הוא 33 שקל. שישיית בירות טובורג נמכרת בסוגוד ב-35 שקל, מחיר דומה לזה שברשתות השיווק, לעומת 50 שקל המחיר הרגיל.

יום עצמאות
 יום עצמאות

פערים גדולים בין מחירי המנגלים

המוצר שבו נמצאו ההבדלים הגדולים ביותר הוא מנגל פשוט, כזה שרבים זורקים בתום השימוש. בעוד שבחצי חינם מחיר המנגל הפשוט הוא 16 שקל, בשופרסל דיל המחיר הוא 40 שקל, אלא שמדובר במנגל "רציני" יותר שמחירו הרגיל עומד על 60 שקל. מנגל פשוט לא נמצא בחנות. המחיר ביתר החנויות הוא 30 שקל. ב

-yellow נמכר מנגל חד-פעמי ב-18 שקל ומנגל עם רשת ב-40 שקל, ובמנטה תשלמו 40-50 שקל. בסו גוד מציעים מנגל רציני יותר עם רגליים מתקפלות ב-150 שקל במקום ב-200 שקל.

וכמה עולים הפחמים? בדרך-כלל 20-25 לצמד, למעט באלונית (שקית ב-25 שקל).

מנגל ברשתות השיווק
 מנגל ברשתות השיווק