טדי שגיא מורווח "על הנייר" 106 מ' ד' על מניות פלייטק שרכש

ההנפקה המשנית של פלייטק, שבוצעה בנובמבר האחרון, נעשתה לפי מחיר שפל חמש שנתי, ומאז עלתה המניה בשיעור של 73%

טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק וכנראה אחד האנשים היותר נזילים בארץ, אינו פראייר. בנובמבר האחרון, כשפלייטק ביצעה הנפקה משנית לפי מחיר שפל חמש שנתי - 2.15 ליש"ט - וגייסה במסגרתה 100 מיליון ליש"ט (161 מיליון דולר) - רוב ההון גויס משגיא עצמו שהשכיל לקרוא נכון את המפה.

שגיא השקיע באותה הנפקה 90 מיליון ליש"ט (145 מיליון דולר), והוכיח שפלייטק לא מתכננת לחזור למחיר שפל כזה. מאז - ובחסות הגאות בשוקי ההון - נסקה מניית פלייטק בשיעור של 73%, והיא נסחרת כרגע לפי מחיר של 3.725 ליש"ט, המשקף שווי חברה של 1.7 מיליארד דולר.

לפי בדיקת "גלובס", מהמניות שרכש הרוויח שגיא "על הנייר" 106 מיליון דולר - כחצי מיליארד שקל - בדומה לשווי האקזיט שביצע בשבוע שעבר, כשמכר פעילויות ונדל"ן שבבעלותו לחברה, ולא בפעם הראשונה.

מספרים אלו קשים עד בלתי ניתנים לתפיסה. שגיא, רק בן 40, מוכיח שוב ושוב את יכולתו לעשות כסף - והרבה ממנו - כמעט מכל דבר שזז.

לא פחות חשוב מכך, מוכיח שגיא את יכולתו לזהות את העיתוי הנכון לביצוע מהלך כזה או אחר, החל בעיתוי שבו הונפקה פלייטק (בימי הבועה של תעשיית ההימורים המקוונים בשוק ההון האנגלי), וכלה בעיתוי בו בחר לרכוש מניות של החברה.

כמו שציינו בעבר, לא נופתע אם שגיא יחליט לממש חלק מהמניות שרכש, להפוך רווח "על הנייר" לרווח בפועל ובכך להגדיל את נזילותו ולספק הוכחה נוספת לכך שהוא שווה לפחות 2 מיליארד דולר.

בעלי עניין בפלייטק
 בעלי עניין בפלייטק