פייסבוק הגישה בקשה להנפקה בנאסד"ק; ההכנסות זינקו

לעומת העלייה בהכנסות, בשורת הרווח נרשמה ירידה של 12% ל-205 מיליון דולר ■ לרשת החברתית 845 מיליון משתמשים; ממוצע המשתמשים היומי: 500 מיליון ■ שווי המזומנים בקופת החברה הוכפל: 3.91 מיליארד דולר

פייסבוק הגישה היום (ב') לנאסד"ק בקשה להנפקה ראשונית לציבור, במסגרתה דיווחה על ירידה של 12% ברווחים ברבעון הראשון, ביחס לרבעון הראשון אשתקד, ל-205 מיליון דולר. בשורת ההכנסות, פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.06 מיליארד דולר, לעומת הצפי בשוק שעמד על 1.3 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הרביעי, לשם השוואה, קפצו ההכנסות ב-55% לעומת הרבעון השלישי, והרווח הנקי זינק ב-20%.

פייסבוק גם חשפה פרטים אודות רכישת הענק של אינסטגרם מוקדם יותר החודש. החברה רכשה את הסטארט-אפ במיליארד דולר, ומימנה זאת באמצעות 23 מיליון מניות ו-300 מיליון דולר במזומן, מה שמעריך את מניית פייסבוק ב-30.9 דולר.

עוד דיווחה הרשת החברתית כי כ-50% מההכנסות הן ממשתמשים מארה"ב וקנדה. עוד נודע מתוך מסמכי ההנפקה כי לפייסבוק 845 מיליון משתמשים, בתוכם 500 מיליון משתמשים יומיים, וכי כל משתמש כזה מכניס לחברה 1.21 דולר.

שווי המזומנים בקופת החברה עומד נכון לסוף הרבעון הראשון על 3.91 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים נודע כי פייסבוק מתכננת לבצע את ההנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בתאריך 17 או 24 במאי, וכי היא תסחר הסימול "FB". החתמים שינהלו את ההנפקה יהיו מורגן סטנלי, JP מורגן וגולדמן זאקס.

פייסבוק תרכוש ממיקרוסופט מאות פטנטים תמורת 550 מיליון דולר

בתוך כך, היום נודע כי ענקית המחשבים מיקרוסופט ופייסבוק חתמו על הסכם במסגרתו הרשת החברתית הגדולה בעולם תוכל לקנות חלק מחבילת הפטנטים אותה תרכוש הראשונה מחברת האינטרנט AOL .

פייסבוק תשלם עבור העסקה 550 מיליון דולר במזומן. תחת ההסכם פייסבוק תרכוש בעלות על כ-650 פטנטים של AOL, בנוסף לרשיון עבור הפטנטים של AOL שמיקרוסופט תרכוש.

מוקדם יותר החודש נודע כי מיקרוסופט מתכוונת לרכוש מ-AOL כ-800 פטנטים תמורת 1.06 מיליארד דולר במזומן. AOL הסכימה למכור את הרישיון לפטנטים לאחר לחץ מבעלי המניות למהלך אסטרטגי בעקבות הצניחה בהכנסות החברה.