3 מניות עם פוטנציאל ל"שורט-סקוויז" שיזניק אותן בכ-60%

רוברט וולברג, אסטרטג בחברת הייעוץ הפיננסי, Chartwell Asset Management, מציין 3 מניות עם שיעור פוזיציות שורט גבוה הצפויות לזנק ולהבריח את ה"שורטיסטים"

עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה, ועד כה יותר מ-80% מהחברות שדיווחו על התוצאות של הרבעון הראשון היכו את תחזיות האנליסטים. לכן, בעוד התנודתיות בשווקים גוברת, משקיעים רבים מנסים לאתר מניות הצפויות לרשום ראלי של עשרות אחוזים, שעשוי להיגרם בשל אימת השורטיסטים, תופעת ה"שורט-סקוויז".

"השורט-סקוויז" היא תופעה שבה משקיעים הנמצאים בפוזיצית שורט על נכס מסוים, "נתפסים עם המכנסיים למטה" ומכסים את הפוזיציה שלהם במהירות כדי למנוע הפסדים נוספים. זאת, מאחר והנכס שהם משקיעים בו נע לכיוון ההפוך, כלומר כלפי מעלה, אם בשל גורם פונדמנטלי כלשהו כגון דיווח כספי ואם בשל טריגר טכני כלשהו.

לכן,עונת הדוחות יכולה לספק הפתעות רבות עבור המשקיעים, אך יכולה לגרום למפח נפש גדול לשורטיסטים שהימרו על הכיוון הלא נכון. רוברט וולברג, אסטרטג בחברת הייעוץ הפיננסי, Chartwell Asset Management, מציין 3 מניות שאמורות להכות את התחזיות בדוחות הכספיים שלהן ובכך להבריח את השורטיסטים. "המשמעות היא שככל שיותר משקיעי שורט ייברחו מהמניה, כך היא תזנק יותר, זאת משום שהם יאלצו לכסות את השורט (כלומר-לקנות בחזרה את המניה) ויזניקו את המניה בעשרות אחוזים", אומר וולברג.

1.Skullcandy - (סימול: SKUL) - זוהי חברה אמריקנית המייצרת ומשווקת אוזניות איכותיות ומוצרי אודיו נוספים בכל העולם והיא צפויה לפרסם את דוחותיה ב-7 למאי. קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שהכנסות החברה יגדלו ב-25% ורווחיה יאמירו בכ-15%. שיעור פוזיציות השורט (Short Interest) על המניה עומד על יותר מ-65%, כך שאם החברה תממש את התחזיות ותפתיע את המשקיעים, קיים יכוי סביר שהיא תזנק לשיא כל הזמנים שלה - 23.4 דולר. קרי, אפסייד של כ-56% על המחיר שבו היא נסחרת כיום.

2. DreamWorks Animation SKG - (סימול: DWA) - חברה העוסקת בפיתוח ועיצוב דמויות אנימציה עבור תעשיית הבידור בארה"ב. החברה אחראית בין היתר לדמות הפופלרית "שרק". החברה הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם מספר מפיקות גדולות, עניין שאמור להיות חדשות רעות עבור השורטיסטים. שיעור פוזיציות השורט על המניה עומד על 29% (מכלל המניות המוצעות לציבור) כך שגם היא מגלמת בתוכה פוטנציאל לשורט סקוויז. וולברג מעניק לה מחיר יעד של כ-24 דולר למניה, כלומר פרמיה של כ-60% על המחיר שבו נסחרת.

3.KB Home (סימול: KBH) - זוהי חברת קבלנים העוסקת בבניית בתים פרטיים בארה"ב. וולברג מציין כי הסקטור כולו צפוי לצמוח השנה ועם שיעור פוזיציות שורט המגיע ל-62% הוא מעניק למניה מחיר יעד של 10.5 דולר למניה, כלומר, פרמיה של כ-38% על המחיר שבו היא נסחרת כיום.