הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה שצפויה לזנק ב-30%

מחלקת המחקר בגולדמן זאקס מעניקה המלצת "קנייה" למניית VMware, ומעלים את מחיר היעד מ-130 דולר ל-140 דולר

חברת VMware (סימול: VMW) עוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות וירטואליזציה עבור ארגונים במגוון ענפים ותעשיות בכל רחבי העולם. תוכנות הווירטואליזציה שהחברה מפתחת, מאפשרות בניית תשתית IT מבוססת שרתים ומחשבים וירטואליים, כך שאין צורך בשטח פיזי לטובת ביצוע פעולות עיבוד ואחסון מידע ונתונים. החברה הוקמה בשנת 1998, והיא חברה-בת של חברת התוכנה המובילה EMC.

בשבוע שעבר דיווחה VMW על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. סך הכנסות החברה, שהסתכמו ב-1.06 מיליארד דולר (עלייה של 25% לעומת השנה שעברה), היו גבוהות מתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 1.03 מיליארד דולר. גם הרווח הנקי למניה שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (Non GAAP) הכה את התחזיות, והסתכם ב-0.66 דולר. העלייה ברווח הנקי למניה נבעה ממינוף טוב יותר, מאחר שהרווח התפעולי עמד על 32.6% והיה גבוה בכ-20 נקודות בסיס מהתחזיות. למעשה, שלושת הפרמטרים העיקריים של החברה היו טובים מהמצופה.

גם ההכנסות ממכירת רישיונות היו גבוהות מהתחזיות, והסתכמו ב-482 מיליון דולר (ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד), בעוד הציפיות עמדו על 468 מיליון דולר. בהנהלת החברה ציינו, כי הביקושים הבינלאומיים לרישיונות היו גבוהים, אך אמרו, כי אי-הוודאות בנתוני המאקרו העולמיים גורמת לכך שהעסקאות ממשיכות להתאפיין בזהירות רבה, בייחוד באירופה.

ההצלחה של VMW עודנה טמונה ביכולתה לסייע לחברות להפוך את מרכזי המידע שלהן למודרניות. לכן צמיחתה אינה מתבססת רק על פעילות הליבה שלה, שהיא ארכיטקטורת התוכנה vSphere, אלא גם על רכישת רישיונות לכלים המיועדים למשתמשי קצה. פעילות זו ייצרה כ-100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, לעומת 15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית VMware "קנייה", ומעלים את מחיר היעד שלנו מ-130 דולר ל-140 דולר. כמו כן, אנו עדיין מאמינים כי החברה תמשיך ליהנות מטרנד המודרניזציה במרכזי המידע. מחיר היעד גבוה בכ-30% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס