רופרט מרדוק: "לא ביקשתי טובות ממשלת בריטניה"

את הדברים אמר המיליארדר במהלך עדות שנתן בפני ועדה באנגליה שבחנה את התנהלות החברות שלו ■ הוא מואשם שהוא ניצל את החברות על מנת לבקש טובות מפוליטיקאים במדינה

המיליארדר רופרט מרדוק התחיל היום (ה') את העדות שלו בלונדון לפני וועדת לווינסון שדנה באתיקה המקצועית של גופי התקשורת בבריטניה, וזאת לאחר סדרת הפרשויות שנחשפו בחודשים האחרונים לגבי התנהלות חלק מגופי התקשורת בבריטניה שבבעלותו ושגרמה לסגירת הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" בעקבות פרשת האזנות הסתר.

המיליארדר בן ה-81 מואשם בכך שהוא ניצל את החברה שלו, חברת ניוז קורפ, על מנת לבקש טובות הנאה ולקדם את האינטרסים העסקיים שלו. על פי הדיווחים, מרדוק פתח את העדות שלו במשפט: "אני רוצה לנפץ כמה מיתוסים שעלו לאחרונה לגבי החברה".

בעדות שלו, דחה מרדוק את ההאשמות לפיהם הוא פנה לראשי ממשלה מכהנים וראשי ממשלה לעתיד לקבל טובות הנאה וטען שהעמדות של העיתונים שהיו בבעלותו על המפלגות או נושאים פוליטים אחרים לא הושפעו ממניעים עסקיים שלו.

מרדוק גם התייחס לפרשות סביב התנהלות חלק מהעיתנים שנמצאים בבעלותו והוא ניסה להרחיק את עצמו מהמעשים של אותם עיתונים. "אני מודה שהייתה התנהלות לא הולמת בחלק מהעיתונים, ואני מודה שיש גם כמה אחרים אבל זה לא הזמן להיכנס אליהם", אמר מרדוק בעדות שלו. "יש לנו חברה גדולה ואני מנהל את החברה הזאת במידה רבה של פיזור סמכויות".

העדות של מרדוק באה יום אחרי העדות שנתן בנו של המיליארדר, ג'יימס, סמנכ"ל התפעול של חברת ניוז קורפ, שבמהלכה הוא נחקר במשך שעות. הנושא המרכזי בעדות של מרדוק הבן היה מערכת היחסים בין חברת ניוז קורפ לבין שר בממשלת בריטניה שהיה אחראי על הרגולציה בתחום התקשורת במדינה, שמנעה מחברת ניוז קורפ להשתלט על תאגיד השידור הבריטי הענק - חברת סקיי.