דיווח: ניוט גינגריץ' יפרוש מהמירוץ הרפובליקני לבית הלבן

מספר כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים שגינגריץ' יודיע על הפרישה שלו ביום שלישי הקרוב ■ בכך תיסלל דרכו של מיט רומני למועמד הרפובליקני לתפקיד נשיא ארצות הברית

האם נסללה סופית דרכו של מיט רומני כמועמד המפלגה הריפובליקנית לנשיאות ארצות הברית? על פי דיווחים שמתפרסמים בשעות האחרונות בארצות הברית, ניוט גינגריץ', המתמודד העיקרי מול מיט רומני, לאחר פרשית ריק סנטורום, יודיע במהלך השבוע הבא על פרישתו מהמירוץ. אם אכן זה המצב תיסלל סופית דרכו של מיט רומני להפוך למועמד של המפלגה הריפובילקנית לתפקיד נשיאות ארצות הברית שתיערך בחודש נובמבר.

על פי שני מקורבים לגינגריץ', המועמד צפוי להודיע על כך באירוע שיתקיים בוושינגטון הבירה ביום שלישי הקרוב כשיעלה על הבמה כשהוא מוקף בחברים ובני משפחה וימסור את ההודעה שלו לגבי המשך דרכו במירוץ. המהלך של גינגריץ' לא מפתיע שכן קמפיין הבחירות שלו מאבד מומנטום בתקופה האחרונה בעוד הקמפיין של רומני מתרומם במיוחד לאחר פרשית המתמודד המוביל מול רומני, ריק סנוטורום. רק אתמול, הצליח רומני לרשום ניצחון סוחף בחמש מדינות בארצות הברית.

"בתקופה הזאת מנסה גינגריץ' למצוא דרכים לעזור בצורה הטובה ביותר למיט רומני על מנת שיזכה בבחירות לתפקיד הנשיאות, וגם לעזור למפלגה הרפובלקינית להשיג רוב בסנאט ולשמור על הרוב בקונגרס", אמר אחד מהמקורות לרשת CNN.

אותו מקור ציין שדחיית ההודעה על הפרישה ליום שלישי נובעת משיקולים לוגסטיים גרידא. גינגריץ' עצמו מסרב להגיב על הדיווחים הללו.