ה-FDA אישר תרופה שפועלת פי 2 מהר יותר מהויאגרה

יצרנית התרופה טוענת שבמהלך הניסויים הקליניים, המשתמשים הצליחו לקיים יחסי מין כבר אחרי 15 דקות מנטילת התרופה ■ על פי ההערכות, החברה תיאלץ למכור את הזכויות על התרופה

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) אישר את תרופת ה-Stendra לטיפול בבעיות בתפקוד המיני של חברת Vivus Inc, והיא תתחרה בתרופה הויאגרה הוותיקה של חברת פייזר. על פי הנתונים של ה-FDA כ-30 מיליון גברים ברחבי ארצות הברית סובלים מבעיה כזו או אחרת בתפקוד המיני שלהם.

בדומה לתרופת הויאגרה, את הסטנדרה צריך לקחת כחצי שעה לפני קיום יחסי המין אולם יצרנית התרופה טוענת שבמהלך הניסויים הקלינים יש משתמשים שהצליחו להגיע לזקפה כבר אחרי 15 דקות מנטילת התרופה. על פי היצרניות, תופעות הלוואי של התרופה יכולים לכלול כאבי ראש, כאבי גב, אדמומיות בפנים וחלקים אחרים בגוף וסימפטומים הדומים לאלה של הנזלת.

חברת וויווס הודיעה שהיא מחפשת שותף לשיווק התרופה והיא אף שוקלת למכור את הזכויות על התרופה לחברה אחרת וזאת על מנת לממן את פיתוח תרופת ה-Qnexa לטיפול בהשמנה. אנליסטים מעריכים שהחברה תוכל למכור את הזכויות על התרופה תמורת 100 מיליון דולר כשהיקף המכירות של התרופה יגיע לשיא על פי ההערכות בשנת 2016 עם מכירות בהיקף של 483 מיליון דולר.

"בהתחשב בכך שהשוק לתרופות מהסוג הזה הינו גדול יחסית יחד עם הזמן המהיר שבו התרופה נכנסת לפעולה, אנחנו מעריכים שהשווי של הסטנדרה יכול להגיע לעד כדי 300 מיליון דולר בידי חברת תרופות גדולה", אמר סימוס סימיונידיס, אנליסט בחברת Cowen and Co.

סימיונידיס מעריך שעל מנת שהחברה תצליח למכור את התרופה הנסיונית שלה נגד השמנה היא צריכה שותף גדול, ולכן היא תפנה ליצרנית תרופה גדולה שיש לה נסיון בשיווק תרופות עם מחזור מכירות גדול. אפשרות נוספת על פי סימיונידיס היא שאחת מהחברות הגדולות תרכוש את חברת וויווס.