המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל גלר-נסיס: ארי מלמוד

מלמוד נחשב לאחד מאנשי השיווק הבכירים בארץ ■ במקביל נבחנים עוד מועמדים

קבוצת פובליסיס מכוונת גבוה: ל"גלובס" נודע כי ארי מלמוד - אחד מאנשי השיווק הבכירים בישראל - הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום גלר-נסיס פובליסיס. בין מלמוד לבין מי שאמור לשמש כיו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, יורם באומן, מתנהלות שיחות בנושא זה.

עם זאת, בשלב זה החוזה עדיין לא נחתם, שכן נראה כי המכשלה הקשה ביותר הניצבת בדרך היא כספית: כאיש שיווק בכיר הרוויח מלמוד סכומים הגבוהים בהרבה ממה שמשרד כמו גלר-נסיס מסוגל לשלם. המשמעות היא שעל מנת שהמינוי יקרום עור וגידים, תצטרך פובליסיס להכניס את היד לכיס ולממן את מינויו של מלמוד כהשקעה לטווח ארוך בקבוצה בישראל.

במקביל מתנהלות שיחות גם עם מועמדים נוספים בתחום השיווק - אך הם בדרג נמוך מזה של מלמוד.

קבוצת פובליסיס פועלת כיום באישור הממונה על ההגבלים העסקיים בפורמט של חברת אחזקות. הנכסים העיקריים של הקבוצה בישראל הם באומן-בר-ריבנאי, גלר-נסיס, סופר פוש ואידיאולוג'יק.

כפי שנחשף ב"גלובס", בחודשים האחרונים מצויה קבוצת פובליסיס בישראל ברה-ארגון כולל, כשהצעד המשמעותי ביותר שנעשה היא רכישת משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שאמור להיות כעת הקטר שמוביל את פעילות הקבוצה בישראל.

על-פי ההערכות, בשלב הבא תפעל פובליסיס העולמית כדי לחזק משמעותית גם את משרד הפרסום גלר-נסיס, שסובל בשנתיים האחרונות ממשבר וההאטה בפעילות, על רקע אובדן מספר תקציבי עוגן בהם ויזה cal ו-012 סמייל. בין האפשרויות שיש לפובליסיס, מתוקף השליטה שיש לה בכל זרועות הקבוצה, היא להכפיף חלק מהחברות לגלר-נסיס תחת הנהגתו של מנכ"ל חזק, כדוגמת מלמוד.

מסרבים להגיב

בענף מעריכים כי מייסדי גלר-נסיס, יאיר גלר ומשה נסיס, לא צפויים להישאר פעילים במשרד לאורך זמן רב. בקבוצת פובליסיס מכחישים בשלב זה כי אחד מהשניים יפרוש כבר ביוני. ככל הנראה, לפחות אחד מהשניים יעמוד בחודשים הראשונים לצד המנכ"ל שייבחר, כדי לסייע לו בהתאקלמות אך לא מדובר בתהליך שיימשך לאורך שנים.

מלמוד הוא אחד מאנשי השיווק הבולטים והמוערכים בתעשייה. עד לפני כשנה הוא שימש כמנכ"ל חוגלה קימברלי ישראל - תפקיד בו החזיק מאז 2009. קודם לכן הוא שימש במשך 3 שנים כמנכ"ל קימברלי קלארק טורקיה והיה למעשה האיש שהקים את נציגות החברה במדינה. לפני מספר חודשים הוא פרש מתפקיד מנכ"ל החברה, וכמי שמנה עם קבוצת מנהלי העתיד של קימברלי קלארק העולמית קיבל מינוי במטה בארה"ב. בשלב זה הוא כבר לא פעיל יותר בחברה הבינלאומית.

לחוגלה, שנוהלה על-ידי מלמוד, היו שני מותגים משמעותיים: האגיס וקוטקס. תקציבי הפרסום שלהם נוהלו במשרד הפרסום מקאן-אריקסון.

את תגובת יורם באומן לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה. בגלר-נסיס סירבו להתייחס לידיעה. מלמוד סירב להתייחס לדברים.