ארדן: "דיסקין לא נבחר לראשות המוסד - ומתבטא בגסות"

(עדכון) - עימות בין מאיר דגן לשר ארדן בעקבות סערת דיסקין: דגן כינה את ארדן שקרן, ארדן הגיב ואמר כי דגן מחבל באינטרסים של ישראל

סערת התבטאויותיו של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין גולשת לעימות פוליטי חוצה גבולות: לאחר חילופי דברים קשים שנרשמו אתמול בין השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן לראש המוסד לשעבר מאיר דגן במהלך כנס "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק, תקף הבוקר (ב') ארדן את דגן ודיסקין במהלך ריאיון בגל"צ.

"(יובל) דיסקין לא נבחר לראשות המוסד, ולא הצליח למנות לתפקיד מישהו מטעמו - ולכן מתבטא בגסות", ציין ארדן. "הוא מתבטא בשפה לא מכובדת. דיסקין ודגן פוגעיםבאינטרס הלאומי של ישראל נגד איראן"

אמש נזכיר, החליפו ארדן ודיסקין האשמות על רקע ההתבטאות - מול המצלמות. במהלך דברים שנשא דגן בכנס, התייחס ראש המוסד לשעבר להתבטאותו מעוררת הסערה של דיסקין בסוף השבוע. "הוא בחור טוב ורציני והוא אומר את האמת הפנימית שלו", אמר ומתח ביקורת על כוונת הממשלה לחוקק חוק שימנע מראשי ביטחון לשעבר להתבטא בנושאים רגישים ביטחונית. "אם יתחילו לסתום פיות זה יתחיל בראשי מוסד לשעבר, וייגמר באזרחים".

השר גלעד ארדן התייחס מיד לאחר מכן לדבריו של דגן, ותקף אותו. "אנחנו דמוקרטיה, כל אחד יגיד מה שהוא רוצה. מפתיע אותי שאנשים כמו דיסקין (מתבטאים כך)...אם דיסקין חושב שהמדיניות שלנו מסוכנת כל כך, אז הוא היה צריך לפרוש ולא לחכות חמש שנים ואז להסכים לעוד שנה", תקף ארדן. בשלב זה התפרץ דגן לדבריו: "אתה משקר, אתה משקר", אמר.

ארדן לא נשאר חייב. "כשאתה (דגן) ודיסקין מדברים...אולי תצטרפו לפוליטיקה. אולי אל תסתתרו מאחורי תיאוריות...אך אדם רציני אומר 'הם לא המשיח'"?

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס להתבטאות מעוררת המחלוקת בדיון. "הם (דיסקין ודגן) לא אויבי המדינה", אמר אולמרט. "אדם צריך לשאול את עצמו מדוע פתאום כל מפקדי שירותי הביטחון מחזיקים בעמדה אחת על נושא אחד? איך פתאום? פתאום הם אויבי ישראל?".

"כשהם שרתו הם אמרו את זה בקול לאחראים עליהם", המשיך אולמרט. "עכשיו הם לא שם והדרך היחידה שלהם זה לומר את זה בסימפוזיון זה או אחר...הם מסרו נפשם, פתאום הם אויבים? אני חושב שצריך קצת לאזן את התגובות".

דיסקין: "לא מתחרט על מילה"

בינתיים, הודיע דיסקין כי התבטאויותיו בנושא נתניהו וברק לא יהיו האחרונות. "אינני מתחרט על אף מילה שאמרתי ביום שישי. נראה לי שהדברים הם אף חמורים יותר, ובבוא היום אומר גם דברים חמורים יותר על מצבה של המנהיגות בישראל", אמר ראש השב"כ לשעבר בשיחות עם מקורביו, כפי שדיווח "ידיעות אחרונות".

בהתייחס לתגובת מקורבי נתניהו, לפיה הדברים נאמרו מתוך תסכול על כך שהוא לא מונה לראשות המוסד, אמר דיסקין כי "אחרי חמש שנים בראשות השב"כ ביקשתי לפרוש וללכת הביתה. היה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהפציר בי להמשיך לשנה שישית. קיימנו מספר פגישות בעניין זה, ונתניהו הסביר לי את הנחיצות בהמשך תפקידי כי זו צפויה להיות 'שנת הכרעה' בנושא הפלסטיני".