בכיר בטבע: "ירידה ברווחיות התרופות הגנריות באירופה"

רוב קורמנס, מנכ"ל טבע אירופה, מזהיר: "אספקה נאותה נהפכת לסוגיה, באם המחירים יורדים, מה שמגדיל הביקושים" ■ והסיבה להרעה במרווחי השיווק, לדבריו? ריבוי מכרזים

הורדת המחירים מחירי התרופות שפג עליהן הפטנט, עלול להוביל למחסור בתרופות שיסכן את חייהם של חולים הזקוקים להן - כך סבור רוב קורמנס, מנכ"ל טבע אירופה. את דבריו של קורמנס מצטט ה"פיננשל טיימס" הלילה (ב').

"אספקה נאותה נהפכת לסוגיה, באם המחירים יורדים", ציין קורמנס, שהסביר כי עם הורדת המחירים צפוי הביקוש להתגבר - וכך לרוקן את התרופות מהמדפים. כדוגמה, ציין קומנס את ארה"ב, שם הורדת מחירים לתרופות מצילות חיים הובילה בחודשים האחרונים לדאגה בקרב הרשויות.

"מרווחי השיווק של התרופות הגנריות באירופה הושפעו לרעה לאור קיומם של מכרזים בחלק ממדינות אירופה היבשת - המורידים את המחירים", ציין קורמנס, והבהיר כי מכרזים מתקיים היום באירופה בין היתר בהולנד, גרמניה, ספרד ופורטוגל.

עוד באשר לתופעת המכרזים, הזהיר כי יש לוודא שאיכות התרופות של החברות הזוכות בהן ראויה, לאור העובדה שחברות אלו מוכנות לחתוך במחירים באופן משמעותי בכדי לזכות במכרזים. "זה משהו שצריך לבדוק בזהירות", ציין קורמנס.