אל-אריאן: "המיתון יחלחל לגרמניה, תספורת נוספת ביוון"

לגבי ארה"ב טוען אל-אריאן כי דוחות התעסוקה שיפורסמו בסוף השבוע יהיו פחות טובים מהצפי וכי הכלכלה האמריקנית מתאוששת בקצב איטי מדי ■ אל-אריאן טען גם כי ה'פד' יהיה חייב לפעול באמצעות רכישות אג"ח נוספות

מוחמד אל-אלריאן, מנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם - פימקו, שוב מציג תחזית פסימית לגבי הכלכלה האמריקנית וטוען כי היא מתאוששת בקצב איטי מדי וכי דוח התעסוקה שיפורסם בסוף השבוע יהיה חלש מהצפי ויצביע על החולשה של המשק האמריקני.

"האסטרטגיה שלנו מבוססת על ההתאוששות האיטית של כלכלת ארה"ב ולכן אנו מניחים הצמיחה תהיה נמוכה ופועלים לפיכך", אמר אל-אריאן בראיון מיוחד ל-CNBC. "שוק התעסוקה ומדדים כלכליים אחרים נחלשו בחודשים האחרונים מה שמעיד על הבעייתיות של הכלכלה האמריקנית".

"הדבר האחרון שאנו צריכים עכשיו זה שידור חוזר של השנים 2008-2010, אז השווקים פתחו בעליות ואז החלו לצנוח במחצית השניה", הוסיף אל-אריאן.

בהמשך דבריו טען אל-אריאן כי ה'פד' ינקוט בפעולות נוספות כדי להמריץ את הכלכלה והדבר יבוא לידי ביטוי ברכישות אג"ח נוספות או בהשקה של תוכנית חדשה בסגנון "מבצע טוויסט" שאותה יזם יו"ר ה'פד' בן ברננקי.

אל-אריאן מוסיף להיות פסימי ביותר גם לגבי אירופה וצופה מיתון חמור שאף יחלחל לגרמניה, הנחשבת לנקודת האור היחידה של גוש האירו ולכלכלה החזקה ביבשת. "המשקיעים צריכים להיזהר בכל הנוגע להשקעות באג"ח אירופיות ועדיף לא להיחשף אליהן משום שככל הנראה צפויה תספרות נוספת,אם ביוון ואם בספרד ", הוא מזהיר.