מנכ"ל buy2 מונה למנהל אזור ישראל ואפריקה בפייפאל

אפי דהן, מנכ"ל אתר הקופונים, יחליף את עודד זהבי כמנהל האזור של ענקית התשלומים ■ זהבי יקודם למנהל פיתוח עסקי באירופה, המזרח התיכון ואפריקה

מנכ"ל אתר הקופונים המוביל buy2, אפי דהן, מונה לתפקיד מנהל אזור ישראל ואפריקה של ענקית התשלומים PayPal. דהן (47) יחליף בתפקידו את עודד זהבי, ששימש בתפקיד במשך שנתיים וחצי והיה זה שהקים את השלוחה המקומית של פייפאל בישראל.

זהבי יקודם לתפקיד מנהל פיתוח עסקי באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בפייפאל ויהיה אחראי על השווקים הבינלאומיים של החברה מחוץ לארה"ב. זהבי נחשב למוערך ביותר בענקית התשלומים ומאז שנכנס לתפקידו זכה לקבל תחת אחריותו אזורים נוספים בדרום אפריקה ובצפון היבשת.

במסגרת תפקידו החדש, נושא דהן באחריות כוללת לפעילות העסקית והמסחרית של PayPal באזורים אלה, ויוביל את הרחבת השירותים והעמקת המענה שמעניקה פייפאל לעסקים ולצרכנים.

דהן שימש בשנתיים האחרונות כמנכ"ל נטקס ניו מדיה והיה מנכ"ל אתר הקופונים buy2 מאז הקמתו באוקטובר 2010. נטקס ניו מדיה הוקמה ב-2008 על-ידי חברת נטקס ובהמשך נכנסה כשותפה זכיינית ערוץ 2 קשת, כשהשתיים הקימו יחד את אתר buy2.

קודם לתפקידו בנטקס, שימש דהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של מיזם האנימציה aniboom של אורי שנער, לשעבר נשיא ומנכ"ל קשת. לפני כן, שימש כמנהל תחום התוכן בחברת קומברס.

במקביל למינויו של דהן, קודם תומר בראל, שמשמש כמנכ"ל פייפאל ישראל וניהל בשלוש השנים האחרונות את מרכז הפיתוח למניעת הונאות ברשת של פייפאל, לתפקיד סגן נשיא פייפאל העולמית למניעת הונאות וניהול סיכונים. במסגרת תפקידו, יהיה בראל אחראי להוביל את צוותי ניהול הסיכונים ולוחמה בהונאה של פייפאל ברחבי העולם. בראל ימשיך לשמש גם כמנכ"ל פייפאל ישראל.

ישראל נחשבת לשוק חשוב עבור פייפאל, בעיקר מבחינת החדשנות הקיימת בה. ראייה לכך היא הביקורים התכופים של בכירים בחברה ובחברה האם eBay, שאף רכשה עד היום שתי חברות ישראליות - שופינג.קום ו-TheGiftsProject, כמו גם את הסטארט-אפ Magento שהוקם על-ידי צמד יזמים ישראלים לשעבר.

פייפאל עצמה רכשה בשנת 2008 את חברת הסטארט-אפ הישראלית FruadScience ב-169 מיליון דולר, המתמחה בניטור הונאות כספיות. שנה לאחר מכן הקים זהבי את הנציגות המקומית של שירות התשלומים המקוון בישראל וב-2010 הושק השירות לראשונה בעברית. על-פי הערכות, מאז ההשקה כחצי מיליון ישראלים משתמשים בשירותי פייפאל.