הלחץ על איראן מתגבר: תושעה כחברה מקרן המטבע?

ארגון אמריקני מניו יורק קורא לקרן המטבע הבינלאומית להשעות את איראן מחברות בקרן המטבע הבינלאומית, על רקע מאמציה להעשיר אורניום לצרכים צבאיים

ארגון מניו יורק קורא לקרן המטבע הבינלאומית להשעות את איראן מחברות בקרן המטבע הבינלאומית, כך שהבנק המרכזי האיראני לא יוכל לנהל מגעים עם בנקים מרכזיים של חברות אחרות בקרן.

מארק וואלאס, ראש ארגון "מאוגדים נגד איראן גרעינית" - United Against Nuclear Iran (UANI), הגיש פנייה כתובה ליו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד, תוך העברת ביקורת תוקפנית על יחסי הקרן עם איראן - כך עולה מהעתק שהגיע לידי סוכנות "בלומברג".

הארגון של וואלאס מקיים מאמצים לבידוד איראן בכדי שזו תפסיק את פעילותה העשרת האורניום שלה, אשר לפי פרסומים זרים מיועד גם לצרכים צבאיים ולא רק אזרחיים, וכן תשתף פעולה בנושא עם סוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית. דובר קרן המטבע, וויליאם מורי, מסר כי הקרן לא מפרה שום חוק במסגרת יחסיה עם איראן.

"אנו קוראים לקרן להשעות את חברותה של איראן מקרן המטבע, במידה ותמשיך לסרב לדרישות המופנות אליה מהקהילה הבינלאומית", דברי וואלאס.

UANI הוא ארגון אמריקני ללא מטרות רווח שפועל בכמה חזיתות על מנת להכביד את הסנקציות הכלכליות על איראן במטרה למנוע ממנה להפוך למדינה גרעינית. את הארגון ייסדו מארק וואלאס, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם (ממשל בוש הבן), דניס רוס, לשעבר יועץ הממשל (קלינטון ובוש הבן) לענייני המזרח התיכון, והשגריר המנוח ריצ'ארד הולברוק, לשעבר השליח המיוחד של הממשל באפגניסטן ופקיסטן ושגריר ארה"ב באו"ם (ממשל קלינטון).

במועצה המייעצת שלהם יושבים ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולזי, השר הקנדי ארווין קוטלר והיועצת לשעבר של הנשיא בוש לענייני טרור וביטחון המולדת, פרנסס טאונסנד.

הארגון מנהל גם קמפיינים נגד חברות תקשורת גלובליות או רשתות בתי מלון בינלאומיות שמארחות משלחות רשמיות של איראן בערים שונות בעולם, כדי לאלץ את אותן משלחות ללון בשגרירות האיראנית המקומית. UANI פועלים גם במישור המשפטי, ובין היתר היו מעורבים מאוד במהלך שהוביל להחלטת SWIFT להפסיק לתת שירות לבנקים מאיראן.