הטיפ היומי: מניית בורסה זרה עם פוטנציאל זינוק של 20%

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית דויטשה בורסה, מנהלת הבורסה בפרנקפורט, בהמלצת "קנייה" במחיר 58 אירו

חברת דויטשה בורסה (Deutsche Boerse, סימול בפרנקפורט: DB1.DE) מנהלת את הבורסה לניירות ערך בפרנקפורט. החברה מפעילה שוק מסחר בינלאומי בפיננסים, ופעילותה כוללת מסחר במניות, אג"ח ונגזרים. בנוסף, היא מפעילה את קומת המסחר בבורסת פרנקפורט, את מערכת המסחר האלקטרונית אקסטרה (Xetra) ואת בורסת הנגזרים Eurex; כן היא מציעה שירותי מסחר מעבר לדלפק, ושירותי מחקר ונתונים לתיעול זרימת המידע בנוגע למחירים, נפח סחירות ומידע על חברות.

דויטשה בורסה פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. החברה דיווחה על רווח נקי של 1 אירו למניה, אשר תאם אמנם את הערכות הקונצנזוס, אך היה נמוך ב-3% מהערכותינו. בנוסף, ההכנסות מחוזים שמרו על יציבות, למעט פעילות בורסת האופציות ISE.

הקווים המנחים שפרסמה הנהלת החברה, נותרו ללא שינוי. עלויות התפעול עדיין עומדות על 930 מיליון אירו - עלייה של 40 מיליון אירו מ-2011, הנובעת מגידול בהוצאות בגין פרויקטים. גם ההערכות בנוגע לרווח הנקי נותרו על 2.15-2.3 מיליארד אירו, עם צפי לשיפור בגין מחזוריות.

הערכותינו קרובות מאוד לקווים המנחים, אם כי אנו מעדיפים לנקוט משנה זהירות; זאת מכיוון שאנו רואים אפשרות לפגיעה ברווחים, כתוצאה מצמיחה מבנית מוגבלת. נציין כי פגיעה זו כבר נכללת בהערכותינו לרווחי החברה.

נזכיר שוב, כי דויטשה בורסה מפעילה את Eurex, שהיא בורסת הנגזרים הגדולה בעולם, ולמעשה 38% מהכנסות החברה מקורן בבורסה זו. מקור נוסף של החברה לרווחים היא קלירסטרים (Clearstream), מסלקה הממוקמת בלוקסמבורג ועומדת מאחורי 31% מהכנסות דויטשה בורסה; וכאמור בורסת אקסטרה, אשר מהווה 11% מהכנסות החברה.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית דויטשה בורסה "קנייה" במחיר יעד של 58 אירו, ומאמינים כי בטווח הקרוב קיים פוטנציאל אפסייד, הודות לעלייה בנפח המסחר והשיפור בתחום הרגולטורי. מחיר היעד גבוה בכ-20% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, UBS